Ga naar inhoud

problemen met verwijderen snelkoppelingen


BertPotvliege

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Overbodige snelkoppelingen op het bureaublad verplaats ik naar de prullenmand en daarna leeg ik de prullenmand. Maar ongeveer eens per maand open ik mijn laptop en daar staan dan plots alle reeds definitief verwijderde snelkoppelingen terug. Alsof de pc een ongevraagd herstel uitvoert. Dus om de zoveel tijd open ik mijn laptop en staan daar een 50tal snelkoppelingen, allemaal verwijderd het afgelopen jaar (sinds ik de pc heb van begin 2020). Ik vind nergens een reden en oplossing hiervoor. Heeft iemand enig idee? Dank jullie wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BertPotvliege,

 

welkom op PCH!

 

Eigenaardig gebeuren waar ik geen verklaring voor heb (of ik zou het moeten zoeken in de richting van malware of zo.

Een mogelijke workaround: ze direct definitief verwijderen met shift-delete: is dat ook geen oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er lijkt toch een stukkie software aanwezig wat dit zou moeten veroorzaken, want windows zelf acht ik er niet toe in staat, tenzij het je gelukt is op een of andere manier een periodiek systeemherstel zou toe te passen (maar dan nog blijft het vreemd dat die verwijderde picto's weer de prullenbak uitkomen.

 

ik stel voor dat je een logje maakt en daarmee het oordeel van de experts hier vraagt.

dat doe je zo:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ZJB700 zei:

maar het lijkt me nogal logisch dat programma's die zichzelf periodiek updaten een snelkoppeling op het BB plaatsen.

Klopt meestal, maar ze gaan zichzelf niet updaten zonder eerst je toelating te vragen - waarbij je normaal dan wèl kan beslissen om al dan niet een snelkoppeling op het bureaublad te laten plaatsen of niet - maar het gebeurt niet zonder dat je ervoor toestemming gegeven hebt - en in dat geval zou TS het wel weten van waar die snelkoppeling komt.

En dus blijf ik zelf ook aan malware denken... Trouwens: een controle er op: is altijd handig meegenomen en TS verliest er niets mee toch?

Moest het geen oplossing brengen, dan weten we toch dat we dàt al kunnen afstrepen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.