Ga naar inhoud

NVIDIA Control Panel wil niet meer opstarten


james48

Aanbevolen berichten

Vraagje: bij een rechtsklik op nvcplui.exe en daarna klikken op 'Run as administrator' gebeurt er bij jou helemaal niets?

Ik heb dat zojuist gedaan op mijn pc. Het duurde bij mij toch wel een paar seconden voordat het NVIDIA configuratiescherm daarna opende. Heb jij ook een aantal seconden gewacht?

 

Wat betreft jouw laatste afbeelding: het is normaal dat de service NVIDIA FrameView SDK op Uit staat. Die service start je namelijk handmatig. Zoals in de afbeelding hieronder is het bij mij ingesteld:

image.png.3942742b193dc2fd148148b0637fcb3b.png

Ik neem aan dat je op elk van die NVIDIA services met de rechtermuisknop geklikt hebt en toen klikte op Opnieuw opstarten?

Dat kan natuurlijk niet bij de NVIDIA FrameView SDK service, want die hoort niet automatisch op te starten.

 

Als je al van alles geprobeerd hebt, dan kun je overwegen om de NVIDIA driver opnieuw te installeren.

 

Waarvoor wil jij het NVIDIA Control Panel eigenlijk gebruiken? Ik heb mijn computer nu bijna 8 jaar en ik heb dat NVIDIA configuratiescherm nog nooit nodig gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porrelaar, dank je wel.

Vraagje: bij een rechtsklik op nvcplui.exe en daarna klikken op 'Run as administrator' gebeurt er bij jou helemaal niets?

Ik heb inderdaad als Admin geklikt, maar er gebeurt niets, ook niet na 5 minuten.

 

Vraagje: bij een rechtsklik op nvcplui.exe en daarna klikken op 'Run as administrator' gebeurt er bij jou helemaal niets?

Ik heb nu NVIDIA FrameView SDK als Handmatig ingesteld, daarna de computer opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.

 

Waarvoor wil jij het NVIDIA Control Panel eigenlijk gebruiken? Ik heb mijn computer nu bijna 8 jaar en ik heb dat NVIDIA configuratiescherm nog nooit nodig gehad.

Er was een probleem in World of Tanks, en daarom moest ik in NVIDIA Control Panel even checken of alles goed ingesteld staat.

 

Als je al van alles geprobeerd hebt, dan kun je overwegen om de NVIDIA driver opnieuw te installeren.

Ik wil het graag opnieuw installeren, maar waar kan ik het juiste programma downloaden alsjeblieft?

 

James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op Start

In de lijst met Programma's scrol je omlaag naar de map NVIDIA Corporation.

Open die map en klik dan op GeForce Experience

image.png.58d6bf72eab01478f9f4c2b4ab4dfad6.png

Met dat programma kun je laten zoeken naar nieuwere drivers:
image.thumb.png.6a0f3a76edbbf51e49fdcc4c03ccbbf5.png

Zoals je ziet staat er voor mij een nieuwere driver klaar, maar die installeer ik niet. Ik heb de meldingen over nieuwere drivers voor mijn grafische kaart uitgeschakeld in de instellingen van GeForce Experience, omdat ik geen games speel. Zolang ik goed beeld heb, heb ik zelf geen nieuwere driver nodig.

Wanneer je die meldingen niet hebt uitgeschakeld, dan komt GeForce Experience om de haverklap met een nieuwere GameReady Driver.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet hoe het NVIDIA Control Panel eruitziet, James. Het komt mee bij de installatie van de NVIDIA driver. Er worden dan verschillende onderdelen van NVIDIA geïnstalleerd.

6 minuten geleden, james48 zei:

Ik heb wel GeForce_Experience_v3.20.5.70 gedownload...

Maar waarom deed je dat? Stond GeForce Experience dan niet al op je pc, James?

Had je geklikt op Start > NVIDIA Corporation, en zag je toen niet GeForce Experience staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een keer dan...

GeForce Experience stelt jou in staat om te zoeken naar nieuwe drivers. Als er een nieuwere driver beschikbaar is, dan kun je die laten installeren. Die driver bevat verschillende onderdelen, waaronder het NVIDIA Control Panel.

Dus open nu GeForce Experience en kijk of er een nieuwe driver beschikbaar is. Als die beschikbaar is, dan laat je die installeren.

Daarna de computer opnieuw opstarten (dat doe je door te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten).

Wanneer de pc opnieuw is opgestart, ga je controleren of je NVIDIA Control Panel weer kunt openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.