Ga naar inhoud

trackid=sp-006 in zoekbalk van Google bij weergeven van zoekresultaten


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb laatst mijn laptop teruggezet naar de fabrieksinstellingen omdat ik een probleem had met mijn microfoon.

Sindsdien komt er steeds "trackid=sp-006" aangeplakt in mijn zoekopdracht in Google.

Dus als ik bv. opzoek "wat is trackid" dan komt er uiteindelijk in mijn zoekresultaat "wat is trackid?trackid=sp-006".

 

Ik lees dat dit een heel vervelend virus zou zijn om te verwijderen, en dat dit betekent dat ze heel veel gegevens van mij kunnen raadplegen?

 

Zou iemand mij verder kunnen helpen?

 

Dankjewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

Ga naar de map Downloads, open die en sleep FRST.exe naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in.http://forumimages.seniorennet.be/abbs/14-20170420-72a17d.png

"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start:
CreateRestorePoint:
CHR DefaultSearchURL: Profile 1 -> hxxps://www.google.de/search?q={searchTerms}?trackid=sp-006
2021-02-07 20:10 - 2021-02-07 20:11 - 002297344 _____ (Farbar) C:\Users\Sofie\Downloads\FRST64 (1).exe
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
ShortcutWithArgument: C:\Users\Sofie\Desktop\Sofie (Sofie thuis) - Chrome.lnk -> C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google LLC) -> --profile-directory="Profile 1"
ShortcutWithArgument: C:\Users\Sofie\Desktop\Sofie - Chrome.lnk -> C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google LLC) -> --profile-directory="Default"
FirewallRules: [{BC11A339-F291-40EB-BFFE-0FBD2D1EF899}] => (Allow) C:\Users\Sofie\AppData\Roaming\Zoom\bin\airhost.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{0BF3607D-1E71-4348-8FC2-EDF4AED215BC}] => (Allow) C:\Users\Sofie\AppData\Roaming\Zoom\bin\airhost.exe => Geen bestand
EmptyTemp:
Reboot:
end:

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool. (FRST.exe)

Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.


Stap 2.
Download http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a46ae43005e/51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png MalwareBytes' Anti-Malware (website).

(het bestand mbam-setup-x.xx.x.***x.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van Malwarebytes' Anti-Malware, klik op de knop "Instellingen".
Klik bovenin op "Bescherming" in dit scherm klik je op het schuifje onder "Scan naar rootkits" (die word dan groen).
Klik nu links op "Scannen" zorg dat Bedreigingsscan is geselecteerd en klik op "Start scan".
Als de melding verschijnt "Er zijn updates beschikbaar", klik dan op "Nu Bijwerken". Het scannen start daarna automatisch.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

http://www.imgdumper.nl/uploads8/5557b93bab3f0/5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Verwijder het gemaakte bestand en doe het volgende;

 

Afbeelding

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.