Ga naar inhoud

Sorteren gaat niet volledig


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Ik kom er even niet meer uit, loop vast op een paar zaken, zal mijn bestand bijvoegen.

Voor het gemak heb ik wachtwoord als wachtwoord gelaten.

O.a. sorteren op "Drip Lokatie" sorteert verkeerd om.

Zou graag per scherm, de scherm breedte van het bestand aanhouden, hoogte is niet zo belangrijk, de rechter scroll balk heb ik laten staan.

Bij de beveiliging krijg ik het niet voor elkaar om de cellen in kolom A aan te klikken, 1x klik moet voldoende zijn.

 

Alvast bedankt.

Gr. Cor & Meista

Database objecten overzicht - 2021-02-23 - 14.38 uur.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

11 uren geleden, emielDS zei:

Je weet toch dat de beveiliging op excel een lachertje is. Je hebt maar naar een macro te kijken en het paswoord staat er te lezen.

Database objecten overzicht - 2021-02-23 - 14.38 uur.xlsm 137 kB · 3 downloads

Beste emielDS,

Als dusdanig gebruik ik paswoorden ook niet in excel.

De paswoorden zijn bedoeld om onbedoelde wijzigingen e.d. in cellen te voorkomen.

Daarbij zijn er ook vele gebruikers die totaal geen benul van VBA hebben en niet eens weten dat dat in excel gebruikt kan worden.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, emielDS zei:

Je weet toch dat de beveiliging op excel een lachertje is. Je hebt maar naar een macro te kijken en het paswoord staat er te lezen.

Database objecten overzicht - 2021-02-23 - 14.38 uur.xlsm 137 kB · 3 downloads

En wat beveiliging betreft nog een belangrijk ding, volgens mij ooit van Dotchiejack geleerd.

Zet je wachtwoord altijd als variabele in een verborgen cel op een werkblad.

Dan kan je m nooit in VBA uitlezen en altijd wijzigen zonder veel programmering aan te moeten passen.

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je uw paswoord in  de verborgen cel AAA1000 stelt plaats dan eens in cel b2 =aaa1000 en daar heb je uw paswoord

 

Als ze toch niet veel verstand van vba hebben ben je beter af met het instellen van een scrollarea

aangepast door emielDS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/2/2021 om 10:00, dotchiejack zei:

Begin met alle overbodige Selects uit je code te halen.

 

Overbodig in alle modules.


Range("A1").Select
ActiveWindow.ScrollRow = 1

 


Range("F2").Copy

doet net hetzelfde als


Range("F2").Select
    Selection.Copy

zonder de overbodige select

 

Het voortdurend verbergen en zichtbaar maken van tabbladen is ook niet bevorderlijk voor de snelheid, is trouwens totaal overbodig, draagt helemaal niets bij tot de veiligheid.

 

Bedankt dotchiejack en Haije voor jullie reacties.

De reden dat ik de code select A1 en scrollrow heb gebruikt komt omdat als dit niet gebeurd, tijdens het verplaatsen naar een ander tabblad direct een cel in kolom A geactiveerd werd waardoor in de storingsknop acceptatie moest doen.

Het verbergen en zichtbaar maken van de tabbladen heb ik gedaan om de verleiding weg te nemen dat men d.m.v. de tabbladen knoppen gaat selecteren, wat ik juist wil voorkomen i.v.m. activering van bepaalde routines.

Mogelijk dat jullie hier betere oplossingen voor weten?

 

M.vr.gr.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Hierbij mijn voorlopig definitief test bestand.

De techneuten zullen er best het een en ander in vinden dat verbetert kan worden.

Ik heb er een wordt bestandje bij gedaan met wat ik eigenlijk wil en hoe het zou moeten werken.

Leek mij handiger dan hier die hele lap tekst.

Alvast bedankt voor wie het kan en wil verbeteren.

 

Database objecten overzicht - 2021-03-02 - 13.11 - ZOOM test.xlsm Functionaliteits wensen.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.