Ga naar inhoud

Games enorm traag na installatie nieuwe videokaart


Katcska

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Een tijdje terug kon ik de drivers van mijn grafische kaart niet meer updaten, bleek dat deze te oud was. Dus kocht ik een nieuwe videokaart, specifiek voor games.

De kaart werd geïnstalleerd door een kennis die tijdens zijn pensioen aan pc's werkt, maar enkel aan hardware. Bij mijn eerste game had ik slechts een fps van 5. Mijn vraag is nu, wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

 

Ik heb al geprobeerd om drivers up te daten, maar via de asus site kom ik steeds op een site uit zonder driverlinks...

 

Nieuwe videokaart : Asus12GB D6 RTX 3060 ROG-STRIX OC

 

Dank op voorbaat voor eventuele hulp :)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Dasle zei:

Via de site van Asus kom je telkens terug op een webpagina met allerlei info over de kaart en ik vind ook niet direct een link naar een driver helaas :hmmmm:

Bij Nvidia is wel een driver beschikbaar, ik ga ervan uit dat je Windows 10 64bit gebruikt dan kan je de volgende driver proberen -> https://www.nvidia.com/en-us/drivers/results/171007/

 

Heb deze geprobeerd, maar krijg dan de onderste foutmelding. Als ik dan op die blauwe link klik, krijg ik de nvidia pagina met titan als selectie 🤔 Corrigeer mij gerust als ik fout ben, maar ik heb toch geen titantype zitten?

Printscreen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

afbeelding.png.8fa8a0d65dad38f820b323b4e89f175f.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Dasle zei:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

afbeelding.png.8fa8a0d65dad38f820b323b4e89f175f.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

http://speccy.piriform.com/results/c4cv4humrlJO2rI4d0PAreM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Windows installatie dateert van 04/2017 maar ik zie geen enkele Windows update in het speccy logje.

Welke versie van Windows 10 heb je?

Druk op de Windows + R toets en het uitvoervenster verschijnt en typ daarin winver en druk op OK of enter toets.

winver.PNG.28ab49850c2820f661add7870fa8c428.PNG

 

Hierna verschijnt volgend venster.

 

214027748_Win10versie.PNG.dab65fe26ee7606bf114b253cd5b78be.PNG

 

Maak daar eens een screenshot van en plaats deze in je volgende bericht.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dasle zei:

Je Windows installatie dateert van 04/2017 maar ik zie geen enkele Windows update in het speccy logje.

Welke versie van Windows 10 heb je?

Druk op de Windows + R toets en het uitvoervenster verschijnt en typ daarin winver en druk op OK of enter toets.

winver.PNG.28ab49850c2820f661add7870fa8c428.PNG

 

Hierna verschijnt volgend venster.

 

214027748_Win10versie.PNG.dab65fe26ee7606bf114b253cd5b78be.PNG

 

Maak daar eens een screenshot van en plaats deze in je volgende bericht.

 

Printscreen 2.jpg

 

Ik herinner me nu ook dat toen ik deze pc overkocht van iemand, ik de windows updates heb uitgezet. Dit op aanraden van die technieker. Want steeds toen ik hem liet updaten (update heette falls creator of zoiets) stond alles uitvergroot op mijn beeldscherm. Dus moest ik hem terugzetten naar een eerdere versie. Geen idee als deze info relevant is.

aangepast door Katcska
Link naar reactie
Delen op andere sites

1607 is al een oude versie van Windows 10 en hier is ook geen ondersteuning meer voor.

Eigenlijk zou het verstandig zijn om te upgraden naar de laatste versie van Windows 10 zeker daar je nooit geen enkel update hebt gekregen voor je systeem wat toch een groter risico is.

 

Je zou kunnen proberen om alles van Nvidia te verwijderen om daarna de laatste driver te installeren maar een garantie dat het zeker werkt is er niet.

Alles verwijderen zou kunnen met een programma, dus laat maar weten wat je voorkeur geniet

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Dasle zei:

1607 is al een oude versie van Windows 10 en hier is ook geen ondersteuning meer voor.

Eigenlijk zou het verstandig zijn om te upgraden naar de laatste versie van Windows 10 zeker daar je nooit geen enkel update hebt gekregen voor je systeem wat toch een groter risico is.

 

Je zou kunnen proberen om alles van Nvidia te verwijderen om daarna de laatste driver te installeren maar een garantie dat het zeker werkt is er niet.

Alles verwijderen zou kunnen met een programma, dus laat maar weten wat je voorkeur geniet

Net geprobeerd om Windows 10 up te daten, maar kom bij de ene foutmelding na de andere uit.. Pc opnieuw instellen via bijwerken en beveiliging lukt ook niet omdat ik geen cd heb met herstelmedium.

 

Ik denk dat alles verwijderen geen zin heeft, als ik bij installatie drivers toch de foutmelding krijg dat er iets mis is met mijn windows nee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan laat ons eerst eens proberen om de oudere Nvidia drivers volledig te verwijderen.

Dit kan met DDU (Display Driver Uninstaller) welke je hier kan downloaden.

Bekijk eerst op het gemak volgend Youtube filmpje en mocht je vragen hebben ergens over dan stel ze eerst voor dat je verder gaat.

Let erop dat je het systeem start in veilige modus.

 

 

Nadat DDU klaar is en je pc is herstart kan je proberen om de geschikte Nvidia driver te installeren.

Alvast succes :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.