Ga naar inhoud

Keyboard connector laptop stuk


N1bby

Aanbevolen berichten

Goedeavond !

 

Ik ben al een tijdje bezig met de laptop van mijn vriendin te proberen herstellen nadat ze er water op had gemorst. De laptop deed helemaal niks meer. Ik heb hem zoveel mogelijk uit elkaar gehaald en ben er achter gekomen dat als ik de kabel verwijder uit de keyboard connector, de laptop weer werkt. Ik ben al zeer tevreden dat hij terug start. Maar zou graag terug het keyboard aan de praat willen krijgen, en weet niet goed hoe ik daar aan begin.

 

Het hele keyboard vervangen lijkt me wat moeilijk met dit model. Ik dacht misschien de connector zelf te proberen vervangen maar ben niet zeker of dit het probleem zal oplossen.

Weet iemand hoe ik best verder ga van hier ?

 

Alvast bedankt !

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat je toch het toetsenbord zult moeten vervangen...
 

Ik zie op de eerste foto dat het een HP Envy laptop is, maar daar bestaan erg veel verschillende types van.

Om welk type HP Envy gaat het precies? Als je dat weet dan zoek je met Google naar: replace keyboard hp envy [juiste type]
Er staan veel demontagefilmpjes op YouTube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik vrees dat je toch het toetsenbord zult moeten vervangen...
 

Ik zie op de eerste foto dat het een HP Envy laptop is, maar daar bestaan erg veel verschillende types van.

Om welk type HP Envy gaat het precies? Als je dat weet dan zoek je met Google naar: replace keyboard hp envy [juiste type]
Er staan veel demontagefilmpjes op YouTube.

Bedankt voor je reactie.

 Het is een hp 15-ae113nb. Ik had al eens gezocht naar een demontage filmpje maar vond niet direct iets terug.

Zal nog eens goed kijken en eens zien of het keyboard apart verkocht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad knap duur bij ReplaceDirect. 

De link die jij zelf gaf naar ReplaceDirect toont 4 toetsenborden, waarvan een met backlit: https://www.replacedirect.nl/product/p0626968/hp-laptop-toetsenbord-azerty-be-top-cover-backlit.html?subid=101033&prrel=36124079.
En die is volgens de beschrijving geschikt voor de HP Envy 15-ae113nb.

Het is een Azerty BE toetsenbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.ebay.com/itm/For-HP-15-ae113nf-15-ae114nf-15-ae115nf-Keyboard-French-Clavier-Backlit-Silver/163639693134?hash=item2619af8f4e:g:p3kAAOSwHqRZ3LxM

 

Denk dat deze ook zou moeten passen, ziet er net hetzelfde uit. En al een stuk goedkoper.. ^^ Wel franse layout en uit china. Misschien minder betrouwbaar.

aangepast door N1bby
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.