Ga naar inhoud

Extensie .KPX


HansNL

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds al een lange tijd een cd-rom liggen met afbeelden erop ooit is een keer gekocht.

Maar nu kan ik niet meer bij de afbeeldingen dit zijn namelijk kpx bestanden hoe krijg ik die te voorschijn of hoe kan ik ze converteren naar een andere bestandsindeling?

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

welkom op PCH !

 

KPX-bestanden zijn bestanden van het kid pics-programma.

 

Wil je die dus rechtstreeks kunnen openen, dan heb je dit programma nodig.
Je schrijft: ooit eens een cdrom gekocht waar die op staan.  Staat op die cdrom dan ook niet het installatiebestand om dat programma te openen?

(het lijkt me raar dat je een cdrom gekocht zou hebben met alleen maar plaatjes erop - want zolang je dat programma niet installeert, ben je met die cdrom niks)

 

Dus: bekijk de bestanden van die cdrom eens en zoek of er bv een setup.exe of install.exe op staat.

(het is natuurlijk zo, dat - als het 'lang geleden' is, dat het programma bv alleen nog maar werkt met xp of vista en helemaal niet met de huidige Windows 10 natuurlijk)

 

Alternatief: deze online-site zou kpx-bestanden voor je kunnen openen: https://convertio.co/nl/

(je moet ze dan wel stuk voor stuk gaan uploaden - en ik schreef 'zou' omdat ik het zelf niet kan uittesten natuurlijk, gezien ik geen kpx-bestanden heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie.

Een hobby van mij is stamboom en deze bestanden staan op een cdrom van een vereniging het is een atlas met alle Nederlandse Gemeente's van omstreeks 1870.

En het bijgeleverde programma om ze te openen werkt niet op Windows10.


Ik heb ook geprobeerd om het met jou alternatief te doen maar die gaat ook schelden.

Hoe nu?

 

Hans

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste reactie als ik je antwoord lees: kan je bij die vereniging niet te rade gaan? Hebben die geen versie van het programma voor de windows 10?

 

17 minuten geleden, HansNL zei:

En het bijgeleverde programma om ze te openen werkt niet op Windows10.

Heb je het al geïnstalleerd of wil het niet installeren op de 10?

Als het geïnstalleerd is: weet je wat compatibiliteitsmodus is en zo ja: heb je het daarmee al proberen te openen?

 

18 minuten geleden, HansNL zei:

maar die gaat ook schelden.

wat bedoel je hiermee? Krijg je een (fout)melding? Zo ja: welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Passer zei:

Mijn eerste reactie als ik je antwoord lees: kan je bij die vereniging niet te rade gaan? Hebben die geen versie van het programma voor de windows 10?

 

Nog niet geprobeerd en niet aan gedacht zal ik ook eens proberen.

 

28 minuten geleden, Passer zei:

 

Heb je het al geïnstalleerd of wil het niet installeren op de 10?

 

Het installeren gaat al niet ik kriijg dan de melding : Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc

Vraag bij de software-uitgever na of er een versie bestaat voor uw pc.

 

28 minuten geleden, Passer zei:

Als het geïnstalleerd is: weet je wat compatibiliteitsmodus is en zo ja: heb je het daarmee al proberen te openen?

Verschillende geprobeerd 

 

Met verschillende versies geprobeerd na dat ik de cd naar de computer had gekopieerd maar geven alle hetzelfde resultaat (de melding hierboven)

 

28 minuten geleden, Passer zei:

 

wat bedoel je hiermee? Krijg je een (fout)melding? Zo ja: welke?

 

Fout: Can't determine Type of the Input File (MIME: image/x-pcx)

 

Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, misschien even wachten of die vereniging een geschikte oplossing heeft vooraleer we verder gaan zoeken?

 

Het is dus een oud prog dat niet op de windows 10 wil installeren, moest die vereniging geen oplossing hebben,

kunnen we nog op zoek gaan of er viewers of zo bestaan...

 

39 minuten geleden, HansNL zei:

 

Fout: Can't determine Type of the Input File (MIME: image/x-pcx)

Die fout krijg je dus als je zo'n bestand wil gaan openen op die site, vermoed ik.

 

Weet je: plaats hier zo eens een bestand, dan kan ik tussendoor eens zoeken of ik het ergens open krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(verschiet ik zelf hier even van:  afbeelding.thumb.png.0fd4d5c7d5fb4fb315f5e22780e1cfdd.png

 

Met een gewone viewer krijg ik het niet open, dus ging ik het proberen te openen met een ander grafisch programma.

Ik moest in de lijst dus een grafisch programma gaan aangeven, ik overliep de lijst en merkte plots VLC.

Ik dacht: da's voor films alleen, maar in een opwelling liet ik het toch openen met VLC en tadaa : zie het plaatje... 

 

Da's dus al een optie die werkt, maar moesten we een converter vinden, dan gaat dat natuurlijk makkelijker dan met VLC. (dit plaatje is gewoon een screenshot, maar als je zo

tewerk moet gaan voor een boel bestanden, is het wel omslachtig natuurlijk)

 

wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm... 't gaat vlot: 'k heb zelf Faststone Image Viewer (gratis) en die krijgt het niet open, hij herkent die kpx-extensie niet.

 

Kreeg ik weer zo'n idee als daarjuist: als ik de extensie nu eens naar jpg hernoem? Zo gezegd zo gedaan en ... Faststone toont nu gewoon het plaatje !

 

Dus is het eigenlijk al wat opgelost: je moet gewoon die extensies (1) naar jpg hernoemen (2) en je kan ze met die Faststone (of wellicht ook met gewoon de Windowsviewer of elke

andere viewer) gaan bekijken.

 

(1) dit kan met een kleine moeite met (freeware) renamers: een hele map ineens.  (wel elke map afzonderlijk te doen)

(2) dit kan natuurlijk niet op je CDrom, Je zal de bestanden naar je verkenner moeten gaan kopiëren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de oplossing ben er mee geholpen.


Het enigste is wel dat na het hernoemen naar jpg hij in Faststone opent maar nog niet in PhotoFiltre (programma wat ik gebruik) maar als ik hem opsla in Faststone en dan opent in PhotoFiltre en dan weer opsla in PhotoFiltre hij wel tezien is ook in andere programma's.

Het is wel omslachtig maar dat geeft niet hoef niet alles te gebruiken en ik zal nog wachten op het antwoord van de vereniging maar voor nu is het een goede oplossing voor me.

Nogmaals bedankt ben er blij mee.

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.