Ga naar inhoud

Extensie .KPX


HansNL

Aanbevolen berichten

Het zullen dus wellicht geen jpg's zijn maar mogelijk een van deze:  "that supports all major graphic formats including BMP, JPEG, JPEG 2000, GIF, PNG, PCX, TIFF, WMF, ICO, TGA and camera raw files."

 

En je Photophiltre zal het betreffende formaat niet kennen en opent hem dus niet (want photofiltre herkent wèl jpg's maar dus bepaalde formaten niet - die kpx-bestanden zijn dus geen jpg-bestanden - maar Faststone herkent ze wel - je bent er dus 'mee uit de nood'

 

Graag met je meegedacht Hans !

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HansNL zei:

Fout: Can't determine Type of the Input File (MIME: image/x-pcx)

Interessante vraag! Maar voordat ik mijn Windows laptop had opgestart, had Passer al een oplossing gevonden om de .kpx bestanden te kunnen tonen. Ja, die man is snel! Veel sneller dan ik...

 

Vanwege de foutmelding dacht ik dat .kpx bestanden misschien verwant zijn aan .pcx bestanden.

.pcx is een oude extensie voor afbeeldingen. Zelf heb ik ook nog oude cd's met pcx bestanden. De app Foto's van Windows 10 kan .pcx bestanden niet openen, maar er bestaan diverse programma's die dat wél kunnen, waaronder IrfanView en XnView.

Ik wijzigde de extensie van kpx naar pcx en IrfanView opende direct het bestand.

Daarna klikte ik in IrfanView op Bestand > Opslaan als, waarna ik het bestand opsloeg als AAR.jpg.

En AAR.jpg kon daarna geopend worden met de app Foto's, maar ook met PhotoFiltre (ik gebruik daarvan versie 7.2.1.)

 

Is er verschil tussen AAR.KPX, AAR.PCX en AAR.jpg?

De afbeelding zal er steeds hetzelfde uitzien, maar de grootte van het bestand gaat verschillen. Het bestand is als KPX bestand en als PCX bestand slechts 247 KB groot, terwijl het als JPG bestand wat groter kan worden. Bij mij werd het jpg bestand 805 KB groot.

De grootte in pixels (hoogte x breedte) verandert natuurlijk niet.

 

Leuk, die kaart van Ter Aar. Mijn oudste zus woont daar. Met mijn domme kop ging ik inzoomen op de kaart om te zien of ik haar huis kon vinden. De kaart is echter van 1866, en toen bestond hun huis nog niet... 😄

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.