Ga naar inhoud

laptop slaat door


ricardo425

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Deze laptop slaat volledig door. Af en toe sluit deze af zonder enige reden en start dan weer op. Ook is de laptop zéér traag. Alle pagina's staan in een zwarte achtergrond en krijg deze niet anders zoals wit.

Ook krijg ik regelmatig meldingen van Firerfox, Edge en Chrome, en ik weet niet goed wat ik daar allemaal mee moet doen.

 

Daarom graag wat hulp van hieruit om deze laptop weer goed te krijgen.

 

Met dank bij voorbaat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens kijken of een besmletting misschien de oorzaak is.

 

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je  vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn inderdaad de goede bestanden.

 

Ik zie dat je McAfee virusscan en firewall hebt geinstallerd maar ze zijn uitgeschakeld.

Dan kan je ze beter volledig verwijderen.

Verwijder alle apps van McAfee.

  • Klik op de Startknop.
  • Klik op Instellingen (de knop met het tandwiel Instellingen).
  • Klik op Apps > Apps en onderdelen.
  • Een overzicht van de apps op de computer opent. Klik op de app die u wilt verwijderen.
  • Klik op Verwijderen > Verwijderen.

Je gebruikt ook AVG maar die heb je ook niet nodig.

De ingebouwde virusscanner van windows 10 (Windowsq Defender) biedt voldoende bescherming.

Je kan dus AVG ook verwijderen (als je wil).

Gebruik daarvoor de AVG Clear tool.

 

Doe na de verwijderingen een registeropruiming met CCleaner.

Maak dan nieuwe logjes met FRST en plaats die in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1.

 

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

fixlist.txt<<--- dit bestand downloaden. (klik erop)

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal nu een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

 

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Afbeelding

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat al beter. Wel heb ik twee keer de laptop moeten opstarten zonder een melding te krijgen.

Maar de opstart gaat al veel vlugger. Ook bij het downloaden van MBS kreeg ik de melding dat Firefox moest afgesloten worden, maar deze is toch reeds verwijderd?

Ook is er nog steeds de zwarte achtergrond waar ik me geen raad mee weet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.