Ga naar inhoud

USB Drives verdwenen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had een hele tijd een goed werkende pc toen ik voor een of andere reden een usb-hub onvoorzichtig verwijderd heb door de kabel uit te trekken. Niets wat aan die hub hangt wordt nog herkend, zelfs via een andere hub ook niet. Interne schijven worden herkend en mocht ik een schijf apart aan de pc hangen via usb, dan ook geen probleem. Ik heb apparaatbeheer gecontroleerd maar geen schijven te zien, ook geen fouten, ook niet in de BIOS. Ik heb dat al eens gehad en loste dat toen op met het terugplaatsen van een systeembackup.

Nu heb ik geen backup en zou alles opnieuw kunnen herinstalleren, maar uiteraard is de vraag: Kan het ook anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga een terug naar Apparaatbeheer.

Open "Universal Serial Bus-controllers" (dubbelklik). Rechtsklik op elk usb apparaat en klik op "Apparaat verwijderen".

Herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens of je Windows up-to-date is.

 

Doe dan eens dit:

  • Selecteer uw computer (helemaal bovenaan) in Apparaatbeheer.

  • Klik op Actie en vervolgens op Zoeken naar gewijzigde apparaten.

  • Controleer of het USB-apparaat werkt door een apparaat aan de hub te koppelen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

afbeelding.png.8fa8a0d65dad38f820b323b4e89f175f.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.