Ga naar inhoud

USB Drives verdwenen


Aanbevolen berichten

37 minuten geleden, spookie2005 zei:

http://speccy.piriform.com/results/C1iITTlECcJpJ7oKRNKRwjW

 

De bewuste schijven zijn ook hier niet meer te zien

 

We zien wel drie interne schijven hé. Een SSD van 1 TB, een WD hdd van 4 TB en een WD hdd van 3 TB. Dat is in totaal 8 TB incl. het besturingssysteem. Dat is naar mijn normen extreem veel, maar misschien ben je een video fan met een zeer groot archief.

 

Ik weet nu ook dat  je moederbord op het I/O paneel 2 usb 2 en 4 usb 3 poorten heeft. Op het front van de case staan er wellicht nog een paar.

Heb je echt dan echt wel een usb-hub nodig, wetende dat je back-up schijven best niet constant aangesloten laat. Als je echt een USB-hub wil gebruiken dan is de beste, naar mijn mening, nog maar amper goed genoeg.

 

42 minuten geleden, spookie2005 zei:

Test gedaan: ik neem een schijf weg van de usb hub achteraan en hang hem vooraan en die is leesbaar.

Dus vooraan de schijf rechtstreeks aan de usb-poort? Zo ja, ik dacht gelezen te hebben dat dit eerder ook al geen probleem was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, droske zei:

 

We zien wel drie interne schijven hé. Een SSD van 1 TB, een WD hdd van 4 TB en een WD hdd van 3 TB. Dat is in totaal 8 TB incl. het besturingssysteem. Dat is naar mijn normen extreem veel, maar misschien ben je een video fan met een zeer groot archief.

https://www.amazon.nl/s?k=harde+schijf+16+TB&__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=9RPBNN5BZ3TB&sprefix=harde%2Caps%2C169&ref=nb_sb_noss_2

 

Naar uw normen misschien wel, maar wat zegt dat? Volg eens de link en mijn rekensommetje zegt dat 8x2=16 is.

Dat is toch geen onderdeel van mijn vraag? Zal er hier nu ook een "misschien" op komen? Het staat u vrij mij niet verder te helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet mij die link duidelijk maken?  Gaat het wel om de link die je bedoelde?

 

29 minuten geleden, spookie2005 zei:

Dat is toch geen onderdeel van mijn vraag? Zal er hier nu ook een "misschien" op komen? Het staat u vrij mij niet verder te helpen...

 

Waarom zou ik je niet verder willen helpen? Waaruit meen je dat af te leiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik alles uitgevoerd en daarbij de hub verstoken van poort. Ik hoorde lawaai en de schijven zijn terug! De voorbij keren lukte dat niet.

15 minuten geleden, droske zei:

Wat moet mij die link duidelijk maken?  Gaat het wel om de link die je bedoelde?

 

 

Waarom zou ik je niet verder willen helpen? Waaruit meen je dat af te leiden?

Die link? Ze verkopen tegenwoordig 16TB harde schijven, het moet toch zijn dat er mensen zijn die die kopen? Dan is 8 toch niet zo veel?

Ik heb er geen maar ik heb er dan ook geen oordeel over. En ik ga er ook niets bij denken.

Maar goed, het is terug ok, ongetwijfeld dankzij een van uw tips, dus bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het probleem opgelost is. Laten we hopen dat het probleem niet terugkeert.

Eerder heb je namelijk ook al met vergelijkbare problemen te kampen gehad:

https://www.pc-helpforum.be/topic/71818-usb-30-hub-werkt-niet-meer/?tab=comments#comment-562840

https://www.pc-helpforum.be/topic/62423-externe-hdd-niet-meer-beschikbaar-in-de-ene-windows-10-maar-wel-in-een-andere/?do=findComment&comment=490842

 

 

Wel betreur ik dat je zo gepikeerd bent terwijl ik me van geen fout bewust ben.

 

En ja, er zijn zelfs al schijven van 20 TB verkrijgbaar maar ik denk dat men daarmee de professionele gebruikers beoogt.

Voor een goed begrip, mij maakt het helemaal niets uit hoe groot je opslagcapaciteit is. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat je back-up schijven eventueel permanent aangesloten hebt en dat houdt een zeer groot risico in. Niet voor mij hoor maar voor u data. Als je namelijk in een dergelijke situatie een ransomware besmetting oploopt dan zijn ook je back-ups versleuteld. Ik besef dat dit niets te maken heeft met je probleem met je USB-hub maar ik dacht er goed aan te doen je hier je aandacht op te vestigen.

 

Omdat je probleem opgelost is sluiten we dit topic.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, droske zei:

Fijn dat het probleem opgelost is. Laten we hopen dat het probleem niet terugkeert.

Eerder heb je namelijk ook al met vergelijkbare problemen te kampen gehad:

https://www.pc-helpforum.be/topic/71818-usb-30-hub-werkt-niet-meer/?tab=comments#comment-562840

https://www.pc-helpforum.be/topic/62423-externe-hdd-niet-meer-beschikbaar-in-de-ene-windows-10-maar-wel-in-een-andere/?do=findComment&comment=490842

 

 

Wel betreur ik dat je zo gepikeerd bent terwijl ik me van geen fout bewust ben.

 

En ja, er zijn zelfs al schijven van 20 TB verkrijgbaar maar ik denk dat men daarmee de professionele gebruikers beoogt.

Voor een goed begrip, mij maakt het helemaal niets uit hoe groot je opslagcapaciteit is. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat je back-up schijven eventueel permanent aangesloten hebt en dat houdt een zeer groot risico in. Niet voor mij hoor maar voor u data. Als je namelijk in een dergelijke situatie een ransomware besmetting oploopt dan zijn ook je back-ups versleuteld. Ik besef dat dit niets te maken heeft met je probleem met je USB-hub maar ik dacht er goed aan te doen je hier je aandacht op te vestigen.

 

Omdat je probleem opgelost is sluiten we dit topic.

 

 

 

 

Deel 1: Dat klopt!

Deel 2: Dat risico neem ik er bij want ik begin al aardig goed alert te zijn ransomware te voorkomen: Ik heb de laatste tijd dan ook zulke problemen niet meegemaakt. Het enige wat ik probeer te voorkomen is dat een schijf kapot gaat zonder dat die op tijd vervangen wordt... En uiteindelijk gaat alles kapot, niet? Ik maak me er dan ook weinig zorgen over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.