Ga naar inhoud

Kan gen webadres openen


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Na een update van Win10 startte mijn bios heel traag en Win10 deed dat ook. Ook maakt de pc veel herrie in het begin. Na helemaal opgestart te zijn is dat weer over. Na een systeem herstel naar een eerdere datum, is dat nog steeds hetzelfde. Er is nog iets bijgekomen. Ik kan en van het buroblad- en uit de adresbalk geen webadres meer openen.

Kunnen jullie mij helpen?
 

Ik  heb Speccy bijgevoegd

Speccy 15-5-21.speccy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

3 uren geleden, henkbruijn zei:

Na een systeem herstel naar een eerdere datum, is dat nog steeds hetzelfde.

 

Dat mag je in deze situatie nu net helemaal niet doen hoor. Systeemherstel voer je enkel uit als er voldoende aanwijzingen zijn dat het van nut kan zijn. Maar al te vaak grijpt men naar systeemherstel zonder te weten wat de oorzaak van het probleem is en dat is echt niet slim.

 

Het probleem ligt bij Windows update. Al sinds december van vorig jaar staan er updates "in uitvoering" (In Progress) . Beveiligingsupdates voor Windows Defender Antivirus mislukken (Failed) .Nog vóór dat ze uitgevoerd zijn zet jij een systeemherstel terug en zo begint de "herrie" weer van vooraf aan.

Dat is dan ook de reden dat je pc telkens veel tijd neemt om op te starten.

 

Ziehier en kopie uit je Speccy log:

 

 

Not Installed

 

13-5-2021  2021-05 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5003173)

                Installation Status           In Progress

                Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel

                voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd,

                moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

 

6-5-2021  Beveiligingsinformatie-update voor Microsoft Defender Antivirus - KB2267602 (versie 1.339.42.0)

                Installation Status           Failed

                Installeer deze update om de bestanden die worden gebruikt om

                virussen, spyware en andere mogelijk ongewenste software te detecteren

                herzien. Wanneer u dit item hebt geïnstalleerd, kan het niet

                worden verwijderd.

2-5-2021  2021-03 Update voor Windows 10 Version 20H2 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4023057)

                Installation Status           In Progress

                Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct

                van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer

                deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel.

                Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht

                opnieuw opstarten.

28-4-2021  Beveiligingsinformatie-update voor Microsoft Defender Antivirus - KB2267602 (versie 1.337.79.0)

                Installation Status           Failed

                Installeer deze update om de bestanden die worden gebruikt om

                virussen, spyware en andere mogelijk ongewenste software te detecteren

                herzien. Wanneer u dit item hebt geïnstalleerd, kan het niet

                worden verwijderd.

16-4-2021  2021-04 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5001330)

                Installation Status           In Progress

                Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel

                voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd,

                moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

12-3-2021  2021-03 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5000802)

                Installation Status           In Progress

                Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel

                voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd,

                moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

21-2-2021  2021-01 Update voor Windows 10 Version 20H2 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4023057)

                Installation Status           In Progress

                Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct

                van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer

                deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel.

                Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht

                opnieuw opstarten.

13-2-2021  2021-02 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB4601319)

                Installation Status           In Progress

                Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel

                voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd,

                moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

13-1-2021  2021-01 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB4598242)

                Installation Status           In Progress

                Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel

                voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd,

                moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

9-12-2020  2020-12 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB4592438)

                Installation Status           In Progress

                Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen.

                Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update

                zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel

                voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd,

                moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

 

 

 

Doe eens het volgende:

 

Type cmd in “Windows zoeken”

Klik met de rechter muisknop op het zoekresultaat Opdrachtprompt en kies  Als administrator uitvoeren.

Kopieer en plak hier één voor één het volgende, gevolgd door ENTER:

 

  • net stop bits

  • net stop wuauserv

     

  • rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

     

  • net start bits

     

  • net start wuauserv

     

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad C:\Windows\system32>
 

 

Ga nu eens via start naar Instellingen - Bijwerken en beveiliging.

Geef Windows nu de tijd om opnieuw naar updates te zoeken en deze te laten uitvoeren. Dat kan wel wat tijd in beslag nemen. Sluit de computer dus niet zo maar af ook al ga je iets anders doen. Wel zal er al eens gevraagd worden op de computer opnieuw op te starten om bepaalde updates tijdens de herstart verder af te werken en dat doe je dan natuurlijk ook.

Blijf dus Windows update in de gaten houden in Bijwerken en beveiliging.

 

 

 

 

aangepast door droske
typefoutje hersteld, zoals me zo vaak overkomt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezien dat er vaak wordt gezegd, "toegang geweigerd"

Er is wel 1 update terug. Maar het blijft een puinhoop, helaas

 

Nou had ik vorige maand toevallig een nieuwe back up met EaseUS gemaakt van het hele systeem incl. bestanden, op een externe schijf. Maar die krijg ik niet geopend. Ik had in het bios al die schijf geselecteerd als opstart, maar hij start gewoon van de SSD harde schijf.

Het is een puinhoop. Ik maak nu wel op een andere externe schijf een back up van mijn bestanden, voor ik die ook kwijt ben.

 

Heb jij enig iedee hoe ik die back up van EaseUS terug kan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, henkbruijn zei:

Ik heb gezien dat er vaak wordt gezegd, "toegang geweigerd"

 

i.v.m. wat krijg je de melding "Toegang geweigerd"?

 

Geef eerst hier eens een antwoord op .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht het al. Dat komt normaal wanneer minstens één van de vorige commando's niet juist was.

 

Doe het nog eens helemaal opnieuw Je moet kunnen lezen dat die services gestopt zijn, zo niet heeft het geen zin om door te gaan.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

In afwachting van enig resultaat van de aanpak van de Windows update problemen zal ik ook de eerder door u gesteld vragen beantwoorden.

 

6 uren geleden, henkbruijn zei:

Nou had ik vorige maand toevallig een nieuwe back up met EaseUS gemaakt van het hele systeem incl. bestanden, op een externe schijf. Maar die krijg ik niet geopend. Ik had in het bios al die schijf geselecteerd als opstart, maar hij start gewoon van de SSD harde schijf.

De waarde van de back-up (systeemback-up?) die je vorige maand gemaakt hebt staat gelijk aan de waarde van je systeem (Windows) van dat moment). Omdat je ook toen al met Windows update problemen kampte heeft die back-up absoluut geen meerwaarde. Het heeft geen zin om dergelijke systeem back-ups te bewaren.

 

6 uren geleden, henkbruijn zei:

Heb jij enig iedee hoe ik die back up van EaseUS terug kan zetten?

 

Eerste vereiste is een goed werkende "Emergency Disk" (CD of usb).

Bij het opstarten ga je naar het opstartmenu (boot menu). Bij Dell computers moet je daarvoor bij het opstarten op de F12 toets drukken.

In het opstartmenu selecteer je dan je "Emergency Disk" en vervolgens klik je op ENTER.

Nu is het even wachten alvorens EaseUS Todo backup wordt geopend.

 

Maar nogmaals en met aandrang, zet geen waardeloze systeem back-ups terug. Of beter nog, maak geen waardeloze systeem back-ups.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was het zat. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd. Schone pc. Gelukkig had ik van het meeste een back-up.

 

Waar ik wel mee zit is dat, als ik de pc opstart, het heel lang duurt voor mijn bios opstart. Ik hoor een hoop gebrom en mijn beeld blijft zwart. Dan zie ik de DELL bios en dan pas start hij op.

Wat kan dat nou zijn. Dat is na de vorige win10 update ook ontstaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, henkbruijn zei:

Wat kan dat nou zijn.

 

Heb je tijdens de installatie alle partities van de SSD verwijderd alvorens door te gaan met de installatie?

Hopelijk heb je geen oud installatie medium gebruikt doch een nieuw aangemaakt aan de hand van een vers gedownload Media Creation Tool bestand.

Zijn alle updates van Windows al binnen?

 

51 minuten geleden, henkbruijn zei:

Ik hoor een hoop gebrom en mijn beeld blijft zwart.

 

Maak de kast eens open zodat je beter kunt waarnemen waar dat gebrom vandaan komt. meestal is het een fan die herrie maakt. Leg je oor eens goed te luisteren. Ik denk echter dat het de DVD drive is die dat gebrom veroorzaakt. Als die als eerste opstartmedium is ingesteld in het BIOS dan wordt die drive bij het opstarten aangesproken en dat geeft dan een brommend geluid. Dat los je op door in Het BIOS de DVD drive als tweede of derde opstartmedium in te stellen.

 

 

aangepast door droske
Toevoeging in blauwe tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.