Ga naar inhoud

Outlook 2016 - instelling automatisch aanvullen in AAN, CC en BCC


Irmaxx59

Aanbevolen berichten

Trouwens, ik moet bekennen, dat dit probleem zich afspeelt op de PC van mijn vrouw en dat op dit moment alles weer goed lijkt te gaan/zijn....

Ik mag natuurlijk(!) niet zomaar iets oplossen waarbij (in dit geval e-mailadressen) data verloren gaat.... tenzij het niet anders kan natuurlijk! 😉 

 

In ieder geval bij voorbaat hartelijk dank voor jullie inzet, ideeën, tips en geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral dit: je adressenbestand kan je altijd vooraf veilig stellen op deze manier: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-back-up-maken-van-e-mailberichten-contactpersonen-en-agenda-in-een-pst-bestand-van-outlook-of-deze-naar-een-pst-bestand-exporteren-14252b52-3075-4e9b-be4e-ff9ef1068f91

Het is trouwens nooit slecht van zo'n backup altijd achter de hand te hebben.

(zelf zet ik af en toe gewoon het pst-bestand ergens dubbel - alleen: dat kan gròòt zijn, dus je moet voldoende plaats hebben op je schijf)

 

Je vraag: Outlook afsluiten ?? is gegrond - en eigenlijk snap ik het ook niet - 'k zal je uitleggen waarom:

die tekst vond ik op een site die rond dat probleem werkte en ik besloot die tekst eruit te halen want der stond nog een boel meer op

en dus dacht ik dat het mogelijk te verwarrend zou zijn als ik je àlles voorschotelde. Het is ook een Engelstalige site en dus vertaalde ik het

even voor jullie. En die tekst begon met Close Outlook. - vandaar dat het er ook staat.

Maar het was (bleek achteraf voor mij) dat het ook een oplossing voor een Mac was - en misschien is dat de verklaring??

 

Hoe dan ook: er is me nog iets ingefluisterd dat je best eerst even uitprobeert - en als dat helpt, hoef je dat andere niet te doen.

Helpt het niet, dan nemen we die andere werkwijze.

 

Dus: open Bestand in je Outlook, kies Accountinstellingen > Accountinstellingen. Kies uw account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen.

Misschien lost dat het ook al op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Irmaxx59 zei:

@droske

Bedankt voor de link, erg informatief.

Vraagje:  waarom is de oplossing die Passer heeft aangedragen ingrijpender dan de oplossing in de link?

 

Ik zal het eens anders verwoorden. Het verwijderen van de RoamCache-map houdt geen enkel risico in en kan het probleem ook oplossen. Als je er geen ervaring mee hebt dan is sleutelen aan je outlook profiel niet zonder risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Droske

Als ik het goed begrijp is een consequentie van het verwijderen van de RoamCache het verliezen van de e-mailadressen voor het aanvullen van AAN, CC en BCC.

 

@Passer

Wat is de consequentie van het gebruik van de knop Herstellen?  Hetzelfde als hierboven met de RoamCache?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Irmaxx59 zei:

@Droske

Als ik het goed begrijp is een consequentie van het verwijderen van de RoamCache het verliezen van de e-mailadressen voor het aanvullen van AAN, CC en BCC.

Ja, maar die wordt dan stelselmatig opnieuw opgebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Irmaxx59 zei:

@Passer

Wat is de consequentie van het gebruik van de knop Herstellen?  Hetzelfde als hierboven met de RoamCache?

Deze pagina zal je wel een en ander duidelijk maken (oa dat jij je gegevens niet gaat verliezen - tenzij mogelijk de heel recente)

Al blijft het aangewezen van maar een backup te maken (zie mijn vorig bericht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer

Bedankt voor je uitleg, maar zover ik weet, maak ik geen gebruik van "Google Workspace Sync for Microsoft Outlook (GWSMO)"....!?

Daarom kan ik eigenlijk geen chocola maken van jouw antwoord.... sorry.  Mijn vraag ging over de knop "Herstellen" in "Opties" van Outlook.

 

En ja,, ik maak dagelijks een (mirror)back-up van o.a. het .PST-bestand met Backup4All en wekelijks een complete back-up van mijn NAS met HyperBackup,

dus dat zit wel goed.

 

@Droske

Bedankt voor je uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Irmaxx59 zei:

En ja,, ik maak dagelijks een (mirror)back-up van o.a. het .PST-bestand met Backup4All en wekelijks een complete back-up van mijn NAS met HyperBackup,

 

Proficiat. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch een pst-bestand in reserve hebt, kan je toch gewoon tot Herstellen overgaan?

In zo'n pst zit omzeggens àlles van je actuele Outlook: ontvangen berichten, verzonden,verwijderde berichten - allemaal nog met èn de inhoud èn telkens de volledige bijlage. je adresboek,...

(vandaar dat het ook zo'n groot bestand is - tussen haakjes: wil je het verkleinen, dan ga je eerst oude, overtollige berichten en bijlagen wissen en dan je pst backuppen)

En zelfs - wat je vreest - als jij je adressen of zo zou kwijt raken bij een Hersteloperatie: dan zet je die backup - pst toch gewoon terug.

 

Komt er nog bij: wil je hélemaal zeker zijn en het al ZIEN: ga naar bestand -openen - importeren en exporteren en daar kan je kiezen om je

adresboek (e.a. dingen) te exporteren naar oa een CSV-bestand. En dat kan je dan weer in een teksteditor (bv Word) openen - en je zal

daar dan je adressen zien staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee, dat mijn initiële vraag/probleem een beetje uit het oog is verloren.

 

Het ging er om, dat - om onverklaarbare reden(en) - de beide vinkjes bij de keuzes:

 - Opties  »  E-mail  »  Berichten verzenden  »  Lijst voor automatisch aanvullen gebruiken voor suggesties van namen wanneer  u namen in de vakken Aan, CC en BCC typt.

 - Opties  »  Geavanceerd  »  Verzenden en ontvangen  »  Bij verbinding direct verzenden

"uitgevinkt" dan wel weer "aangevinkt" waren!

Dat is niet iets wat ik met een restore kan herstellen, daar ik alleen maar één back-up bestand heb die elke dag wordt overschreven.

 

Maar bij dezen wil ik jullie beiden hartelijk bedanken voor de aangereikte ideeën en tips, is zeer gewaardeerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.