Ga naar inhoud

Apparaten beheren in Google Account


Aanbevolen berichten

In mijn "Google Account-Beveiliging-Je apparaten-Apparaten beheren" zie ik een Mac pc staan. Ik heb geen Mac pc, nooit gehad en ook nooit bij iemand met een Mac ingelogd. Ik heb de aanbevolen stappen gevolgd, ben nu uitgelogd en heb mijn Google wachtwoord gewijzigd. Toch zie ik het apparaat nog steeds. Kan ik dat apparaat niet verwijderen? 

inlog Mac.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Amanita zei:

In mijn "Google Account-Beveiliging-Je apparaten-Apparaten beheren" zie ik een Mac pc staan. Ik heb geen Mac pc, nooit gehad en ook nooit bij iemand met een Mac ingelogd. Ik heb de aanbevolen stappen gevolgd, ben nu uitgelogd en heb mijn Google wachtwoord gewijzigd. Toch zie ik het apparaat nog steeds. Kan ik dat apparaat niet verwijderen? 

inlog Mac.png

 

Zag nu, op een eerder gemaakte screenshot, dat de inlog wel op mijn IP-adres was! Maar snap het dan nog steeds niet🤔.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van jouw vraag keek ik ook even in mijn Google account. Tot mijn verrassing zag ik daar ook een Mac tussen staan. En op die Mac zou ik gisteren hebben ingelogd op mijn Google account. Zie het screenshot onderaan dit bericht. 


Nu heb ik wel een iMac, maar die heb ik al een paar maanden niet gebruikt. Ik logeer al een flink aantal weken bij mijn vriendin. En bij mijn vriendin gebruik ik mijn iPhone, mijn iPad en een Windows laptop, die ook alle drie in dat overzicht staan. Op de iMac zou volgens Google ingelogd zijn met het IP adres van mijn vriendin. Dat is dus niet mogelijk. Onze woningen staan zo’n 100 km van elkaar verwijderd. 
Het is voor mij ook een raadsel wat hier aan de hand is. Zou Google mijn iPad of mijn iPhone per abuis hebben aangezien voor een Mac?

Ik ben net als jij zeer benieuwd wat hiervan de oorzaak kan zijn. Vooralsnog houd ik het op een vergissing van Google. 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, Digicafee. En dat heb ik ook gedaan. Maar het punt is: hoe kan er zijn ingelogd op mijn Google account vanaf een Mac die gebruik maakte van het IP adres van mijn vriendin? Er staat geen Mac bij mijn vriendin.

Wanneer er vanaf een nieuw apparaat wordt ingelogd op je Google account, dan stuurt Google je altijd een beveiligingsmelding via e-mail. Zo kreeg ik onderstaande melding op 19 mei toen ik bij mijn vriendin voor het eerst op een Windows laptop inlogde op mijn Google account:

image.png.af2107525fc018ed81017d6992f8d59b.png

En dat is niet gebeurd op 25 mei toen er volgens Google met een Mac ingelogd zou zijn op mijn Google account, terwijl ik bij mijn vriendin was.

 

 

Want stel dat een buurman van mijn vriendin voor dat inloggen met een Mac verantwoordelijk zou zijn, dan zou die buurman...

a) zelf een iMac of MacBook moeten hebben

én b) de inloggegevens van mijn Google account moeten weten

én c) het wachtwoord voor de wifi van mijn vriendin moeten kennen.

 

Nee, dat lijkt mij alles bij elkaar uiterst onwaarschijnlijk. Te meer, omdat de buren van mijn vriendin zo goed als allemaal 80-plussers zijn die geen van allen het hacken van computers e.d. als hobby hebben. Ik heb helaas geen andere verklaring voor wat Amanita en mij is overkomen. Ik houd het daarom nog steeds op een rare vergissing van Google.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, porrelaar zei:

Wanneer er vanaf een nieuw apparaat wordt ingelogd op je Google account, dan stuurt Google je altijd een beveiligingsmelding via e-mail.

 

Klopt, ik kreeg ook geen melding, zoals normaliter wel gebeurt. En inderdaad, iemand zou meerdere gegevens moeten hebben om in je Google account te komen.

 

21 uren geleden, Digicafee zei:

Ik denk dat we dit wel nooit te horen zullen krijgen van Google... maar dat het niet kosher is (was ?) is duidelijk.

 

Dat denk ik ook en ga dus maar uit van een vreemde vergissing van Google.........

 

Dank voor de informatie.

aangepast door Amanita
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.