Ga naar inhoud

VHS video digitaliseren


Wiske001

Aanbevolen berichten

Het is gelukkig een heel goede camera,...  Ik was zelf verbaast dat dit zo goed gelukt was.  Zelfs het geluid was goed...  maar ja, dan moet het binnen ook muisstil zijn als je aan de opname begint.     Overdag is dat niet te doen,  dan gaat gsm,   dan blaft mijn hond of dan hoor je de grasmaaier van de buren.    De eerste keer was ik meermalen opnieuw begonnen.... en dan gewacht tot middernacht.     Ik had de camera zodanig gericht dat je enkel het tv-scherm ziet waar het beeld op staat.       Als je het niet weet, dan zie je niet eens dat ik dat op die manier heb opgelost.   In ieder geval ik ben er heel tevreden over.      

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Theo2602 zei:

en is  dat beeld menselijk?

Dat vroeg ik me ook al af, maar blijkbaar is het goed voor jou. (we weten natuurlijk de kwaliteit van het origineel ook niet)

 

Ik zou in ieder geval zeker de originele banden bijhouden moest je op zeker ogenblik een andere/betere oplossing vinden (en ze op een niet-warme en donkere plaats behouden - zo gaan ze langer mee want zo'n banden zijn ook geen eeuwig leven beschoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was verbaast dat de kwaliteit van de video's nog zo goed waren,  want deze hebben jarenlang in een kartonnen doos en in een garage gelegen,  die video's zaten uiteraard ook nog eens apart in een doos.       Toen ik de garage aan het opruimen was kwam ik deze video's tegen,   ik dacht zeker dat de video's voor het stort waren...   maar ook dat viel mee.    Zo is de doop van mijn dochter die ondertussen 34 jaar is nog heel duidelijk te zien ,    alleen bij het starten van de film zijn er wat strepen,   maar de rest is zo goed als streeploos en het beeld is nog heel duidelijk,,  ook het geluid.   Vorige week heb ik het huwelijk van mijn zus op die manier gefilmd en zo op mijn pc gezet.  Deze video is 32 jaar oud.      Later liet ik dit zien aan mijn broer,  die vroeg hoe ik dat nu had opgelost.     Hij moest lachen maar was toch verbaast dat dit zo goed gelukt was.     De video's ga ik uiteraard bewaren,   ik ga ook alles nog eens schrijven op dvd en dit keer worden de dvd's en video's bewaard in huis en op een droge plaats.     Mijn dochter heeft de film van haar eigen doop nog nooit gezien,     wat zal ze verrast zijn als ik haar die beelden ga tonen en dan op computer.        

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit zelf ook niet verwacht,      In feite probeerde ik eerst met mijn gsm een stukje te filmen en de bedoeling was om dit stukje film mijn dochter door te sturen via Messenger.     Maar dat doorsturen lukte niet.     Dan kreeg ik het idee om een stukje te filmen met de camera en dan via sd-kaart door te sturen.... en toen zag ik dat het beeldkwaliteit best wel meeviel,  zelfs beter als dat ik met de gsm had gefilmd.,   ook het geluid was heel duidelijk.   Dan besloot ik een volledige cassette te filmen met die camera,   maar dan ging de gsm,  dan blafte mijn hond... ,  heel frustrerend was dit.   Dan besloot ik  's avonds laat  een nieuwe poging te wagen en ik was heel aangenaam verrast van het resultaat dat ik besloten heb om alles zo te filmen.      Heel gek,  maar zo zie je  dat er toch nog andere oplossingen zijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.