Ga naar inhoud

Met koude start duurt het 6 minuten eer de pc is opgestart


Patrick Gld

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Patrick en heb me net geregistreerd als nieuw lid.

Bij deze aan iedereen goedendag.

Mijn desktop, zie foto,

is voorzien van Hard Disk en heb deze gekloond naar SSD.

Alvorens te klonen heb ik de HDD volledig opgeruimd via TronCsript.

Zowel met de HDD als met SSD bij koude start hij op via Bios en duurt het ongeveer 6 min

Eens warm en bij heropstarten duurt het 40 seconden (via Bios)

Veronderstel dat het probleem zich bevindt via de instellingen in de BIOS want heb een opmerking gevonden die in het rood staat vermeld:

Wat kan ik hieraan doen

20210830_224528.jpg

cpu.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum Patrick.

 

De melding zegt dat er iets mis is met de grafische kaart of instellingen daarvan. Maar dat het opstarten zolang duurt ligt volgens mij aan de niet zo heel goede processor. Over hoeveel ram geheugen beschikt de computer?

 

Vriendelijke groeten ictknechter.

aangepast door ictknechter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had al een backup gemaakt.

Had het niet alleen met ssd ook met de hdd de reden om de hdd te vervangen door ssd omdat deze zo langzaam ging

Clean instal ook gedaan.

Ik probeer toch de oorzaak nte vin,den maar mijn buurvrouw heeft toch besloten , gezien de pc 13j oud is, om deze te vervangen door eennlaptop.

In ieder geval bedankt voor je hulp en moest je toch nog een mogelijke oplossing  voor mij vinden.....dan hoor ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal die grafische kaart er eens uit en kijk of de opstart nog zo lang duurt?

 

Enne: je 'ruimde op met Tronscript' (mij onbekend), maar : ruimt die ook malware op? Want bij trager wordende systemen dient daar

zeker op gecontroleerd te worden.

(en als dàt niet opgeruimd is, zitten die dingen in je backup ook nog in hé - vandaar dat Ictknechter je een clean install aanraadde vermoed ik - enfin: één van de redenen toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best Patrick Gld,

 

Ook op tweakers word dit programma niet aangeraden. En was voor mij ook onbekend.

 

Ik zou als ik jou was gewoon de bestanden die je nodig hebt zoals foto's ergens anders even opslaan. En dan clean install zonder een backup. Want in de backup zitten al die problemen er toch gewoon terug bij.

 

Vriendelijke groeten ictknechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.