Ga naar inhoud

CD-DVD brander vernieuwen


andr

Aanbevolen berichten

Hallo, wat moet ik doen? Ik heb Windows Vista Premium Service Pack 2 op de PC. De ingebouwde sata brander is defect, ik heb nieuwe om te plaatsen. Wat doe ik? Uitbouwen defecte, verwijderen apparaat in windows,

 nieuwe plaatsen, software en drivers:: in welke volgorde? Wanneer terug opstarten? Er is een driver en software cd bijgeleverd maar hoe kan ik die gebruiken, er is geen ander cd apparaat in het toestel en ik beschik niet over een uitwendig met USB. Ik hoop dat U me kan helpen en dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

vista is wel erg over de datum, zo langzamerhand....  maar dat terzijde.

ga met de type-aanduiding van de pc (is het een laptop of een desktop trouwens??) en de term 'replace hdd' in google op zoek naar een filmpje/instructie hoe je de (ik neem aan) laptop openmaakt.

als ie open is zie je de aansluiting van de brander en ergens in de omtrek van het apparaat een schroefje waarmee die vastzit.

als je de oude eruit hebt is het plaatsen van de nieuwe geen probleem.

drivers heb je niet nodig, windows herkent het ding wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

windows herkent aanwezige apparaten. als de oude eruit is, is windows 'm meteen 'vergeten' (zij het dat evt driverbestanden niet worden opgeruimd, maar dat kan je bij een brander niet in de weg zitten)

die 'meegeleverde software' heb je niet nodig (zou me niet verbazen als dat een cd is met ruimte- en aandachtvreters als cyberlink powerdvd....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.