Ga naar inhoud

converter gezocht


vxvk

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe deze aansluiting heet? En of er een mogelijkheid is om te converteren naar hdmi of usb? Deze aansluiting zit op een robot. Je kan deze robot programmeren rechtstreeks op de robot maar het is ook mogelijk om een programma te schrijven op de pc en dan te laden in de robot. De programmeertaal is logo. Gerda

Untitled-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het een goeie ouwe DIN-5pins aansluiting:  https://www.aliexpress.com/i/4000317487379.html

(staar je niet blind op die aliexpress, want ik nam gewoon het eerste het beste plaatje dat ik vond)

 

Je zou (zou) er mee naar usb kunnen, maar...  :  >>>  https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/hardware/vraag/49072/5-pin-din-to-usb/

(maar je krijgt er misschien toch ideeën mee - op voorwaarde dat ik juist zit met te denken dat het een goeie ouwerwetse din-aansluiting is)

Maar er zullen nog wel mensen met ideeën zijn denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is een Roamer, gemaakt in Engeland bij Valiant. Kijk maar op internet. Wij hebben er vroeger heel veel mee gewerkt maar toen het bedrijf in Nederlands stopte kreeg ik er twee mee. Ik wilde kijken of ik hem nog aan de praat kon krijgen. Dat is wel  gelukt maar hij kan nu alleen maar op de Roamer zelf geprogrammeerd worden en ik kan geen programma's naar de Roamer sturen. Dat kon met een oude pc wel. Vandaar dat ik aan het zoeken ben naar een mogelijke aansluiting. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poster in die site had het dus zo opgelost:  quote: Technisch gezien moet 't geen probleem zijn, aangezien 't ook werkt met 2 adapters: eerst van 5-pin DIN naar mini-DIN, en dan van mini-DIN naar USB.

Twee adapters na elkaar in die Din :) . Praktisch en esthetisch is het niet, maar het werkt blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen contact gehad met Valiant in de UK. Ze wisten nog wie ik was en ik heb goede adviezen gekregen en tegelijk vroegen ze mij of ik een bedrijf kende dat met ze in zee wilde gaan. Dat geldt natuurlijk nu voor de nieuwe modellen. Jammer, maar ik ken geen enkel bedrijf. Maar met jullie adviezen kan ik wel verder. Solderen dus maar. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.