Ga naar inhoud

Windows-spotlight: de vraag 'Leuke foto?' ontbreekt


porrelaar

Aanbevolen berichten

Wanneer je gebruik maakt van Windows-spotlight, zie je na aanzetten van de pc om de paar dagen een nieuwe foto op het vergrendelingsscherm.

Rechtsboven staat dan de vraag 'Leuke foto?'

 

618cff1dd0617-Leuke_foto_Spotlight.png

 

Daar kun je op klikken en dan zie je wat informatie over die foto; bovendien kun je aangeven of je die foto leuk vindt of niet.

618cff3f95873-Leuk_of_niet_leuk.png

Op een van mijn pc's ontbreekt op het vergrendelingsscherm echter al vele maanden de vraag 'Leuke foto?' Ik zie wel af en toe een nieuwe Spotlight afbeelding, maar verdere informatie ontbreekt.

Intussen heb ik wel ontdekt hoe ik die vraag toch tevoorschijn kan halen op die pc. Dan moet ik me afmelden (Windows-toets + L). Het vergrendelingsscherm verschijnt dan weer en dan zie ik de vraag 'Leuke foto?' wel. Bovendien zie ik linksboven en in het midden van de afbeelding nog wat informatie; precies zoals het hoort.

Ik vraag me al tijden af wat ik ooit heb gewijzigd waardoor de vraag 'Leuke foto?' niet meer verschijnt op het vergrendelingsscherm, nadat ik de pc heb aangezet.

 

Ik heb de instellingen op deze pc al vergeleken met de instellingen op mijn andere desktop pc, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken waardoor ik de vraag 'Leuke foto?' niet meer standaard te zien krijg. Best mogelijk dat ik nog een instelling heb gemist...

 

Natuurlijk is dit geen groot probleem en het probleem is zeker niet groot genoeg om Windows 10 compleet opnieuw te gaan installeren. Het is vooral nieuwsgierigheid die mij ertoe gebracht heeft deze vraag hier te stellen.

Wie heeft er een idee aan welke instelling het kan liggen waardoor ik standaard niet de vraag 'Leuke foto?' te zien krijg op het vergrendelingsscherm, nadat ik de pc heb aangezet?

Het bijzondere vind ik vooral dat ik die vraag wél te zien krijg wanneer ik me na inloggen weer afmeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, Passer. Leuk dat je met me mee wil denken. Dat waardeer ik ten zeerste.

 

Ik heb de handleiding gevolgd en Spotlight gereset, maar het heeft niet geholpen. Er is niets veranderd.

 

Misschien is het probleem nog niet voor alle lezers helemaal duidelijk. (Ik zie dat dit topic intussen ruim 20 keer bekeken is...) Daarom zet ik hieronder 2 afbeeldingen:

 

A. Zo ziet mijn vergrendelingsscherm eruit nadat ik de pc heb aangezet:

618d2820bb531-IMG_0131-uitsnede-verklein

 

In de linker benedenhoek zie ik tijd, dag en datum. Maar je hoort meer te zien op dat vergrendelingsscherm, wanneer je Spotlight gebruikt.

En dat krijg ik pas te zien, nadat ik me heb afgemeld. Dan zie ik namelijk het onderstaande.

B. Zo ziet het vergrendelingsscherm eruit nadat ik me heb afgemeld:

 

618d28a81cbed-Spotlight_zoals_het_hoort.

 

Niet letten op verschil in kleur/belichting, want de bovenste afbeelding is een foto (genomen met mijn smartphone), terwijl de tweede afbeelding een print screen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.