Ga naar inhoud

exell voor een lijst met gegevens


bastet

Aanbevolen berichten

1. ik heb een lijst met coordinaten van mensen

2. alle namen van deze lijst zou ik moeten kunnen koppelen met een lijst van artikels van wat deze mensen tot nu toe 

   a. gekregen hebben

   b. nog gaan krijgen

   c. waarvan sommige items een datum zouden moeten krijgen wat ze op die bewuste datum gekregen hebben

  d. en sommige items hebben een datum, een prijs en een hoeveelheid nodig

3. vanuit de lijst met coordinaten zou ik dus met een klik op de naam terecht willen komen op de persoonlijke lijst per persoon, die ik verder dagelijks zou moeten kunnen invullen

4. bij elke persoon zouden alle items beschikbaar moeten kunnen zijn

4. Het zou heel wendbaar en makkelijk in te vullen moeten zijn

 

is er iemand die me daar bij zou kunnen helpen?

ik voeg een lijst bij met artikels; met artikels die een datum en inhoud zouden moeten krijgen en een lijst en een lijst met artikels die een datum, een betalld bedrag en een hoeveelheied zouden moeten krijgen

 

ik ben benieuwd en.... ik ben een echte oen op dat gebied dus,....... graag heel veel geduld als je me wat trat uit te leggen

 

alvast merciekes, maria-rita

 

 

 

lijst artikels.xlsx adressen voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

wat ik kreeg in vorig bericht, sorry, daar kan ik echt niets van begrijpen hoe ik dan tewerk zou moeten gaan; ik zegde het nog eens.... ik ben neit zo computervaardig een ook niet echt snel van begrip

 

1. ik heb een lijst met coördinaten van mensen

2. ik klik op een naam en 

   a. moet kunnen zien wat deze persoon gekregen heeft

   b. moet de lijst kunnen vervolledigen

   c. sommige items moeten datum van ontvangst krijgen

   d. andere items moeten een hoeveelheid  hebben

   e. nog andere een bedrag van betaling

  

3. bij elke persoon zouden alle items beschikbaar moeten kunnen zijn

4. Het zou heel wendbaar en makkelijk in te vullen moeten zijn

 

is er iemand die me daar bij zou kunnen helpen?

ik voeg een lijst bij met artikels; met artikels die een datum en inhoud zouden moeten krijgen en een lijst en een lijst met artikels die een datum, een betaald bedrag en een hoeveelheid zouden moeten krijgen

de lijst artikels is oorspronkelijk eigenlijk een inventarislijst

 

indien persoon A op 20/10 2 flessen melk en een pak boter gekregen heeft; en in de inventaris stonden 20 flessen melk en 10 pakken boter; zou het resultaat in de inventaris het verschil tussen beide moeten zijn.

 

het gaat hier om een administratie op poten te kunnen zetten voor een donatiecentrum in het getroffen Wallonië. 

 

ik ben benieuwd en.... hopelijk kan men me hier toch wat verder helpen

 

alvast merciekes, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voeg er nu nog 2 bestanden bij om het iets duidelijker te kunnen maken want ik besef dat mijnvraag neit simpel is. ik stelde dezelfde vraag bij het database onderwerp; misschien zou dat ook een optie kunnen zijn

 

gedurende de voorbije 2 maanden heeft men me beloofd om dit mee te helpen ontwerpen, doch tot nu toe, zonder resultaat.

ik heb aan het donatiecentrum beloofd, dat dit van start zou kunnen gaan tegen 1 januari, vandaar nu mijn dringende oproep voor hulp. Ik dacht dat 3 maandenvoldoende zou kunnen geweest zijn;

lijst artikels2.xlsx adressen voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh, ik ben geen computerkenner, dus stelde ik een vraag. U vind dat ik vreselijk dom ben, daar kan u gelijk in hebben. Ik word echter niet slimmer van uw antwoord en dat vind ik heel erg jammer.

Ik dacht dat ik hier vragen kon stellen om een probleem op te lossen, dat is dus blijkbaar niet meer het geval; ook jammer dus.

u spreekt enkel over "onzin"; doch u geeft geen oplossing voor wat dan "zin" zou zijn, ook dat is erg jammer.

ik kreeg hier al veel hulp, dit antwoord vind ik, zacht uitgedrukt, eerder onbeschoft dan helpend.

indien u er geen zin in hebt, reageer dan neit ipv. iemand op deze wijze te benaderen...... 

alleszins nog zeer prettige feestdagen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel; ik had gewoon 2 aparte bestanden naar u opgestuurd om mijn uitleg over wat ik wilde bereiken duidelijker te maken. Inderdaad, staat alles bij mij in één bestand. 

Mijn vader zegde vroeger: draai eerst 7 x uw tong rond, vooraleer je iets zegt (of schrijft). 

Het is dikwijls moeilijk om te beschrijven wat men wil bereiken, dat zou u toch kunnen weten.

 

inmiddels heb ik iemand gevonden die er ook aan wat mee aan zoekt, doch wel degelijk in excell. Een database zou voor mij wel handig zijn, doch voor het centrumveel te moeilijk om op korte tijd aan te leren aan de verantwoordelijke.

 

dus acces is geen optie meer; enkel excel.

 

Ik zie dan wel wat er van u nog zou kunnen komen.

 

nog een simpele opmerking: indien u iets niet begreep, had u ook heel eenvoudig de vraag kunnen stellen: waarom heeft u 2 aparte bestanden gebruikt?

dan had ik kunnen antwoorden dat het niet de bedoeling was en dat dit enkel als voorbeeld voor de uitleg was

 

dat zou helder en ook vriendelijk geweest zijn

 

geniet nog van de feestdagen en ik zie het dan wel verschijnen, groetjes, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

yessssss, dank je wel..... dat is eigenlijk wat ik bedoelde, dank je wel;

 

enkel... zou het nog mogelijk zijn om de nieuwe naam die ik toevoeg, automatisch ook in de liste te doen verschijnen?

en, .... dat vermeldde ik nog niet; het in en out.

 

bijvoorbeeld: ik krijg vandaag 250 zakken pellets

indien ik dan iemand 5 zakken pellets geef zou het saldo 245 moeten worden. Dat zou dan vergeleken kunnen worden met wat er effectief nog in voorraad is.

 

alvast een hele grote merciekes hoor, joepiééééé, liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel zeg; tjonge, toch.... 

ik ga morgenvroeg de 2 vergelijken. Mijn eerste indruk is wel dat ik de vorige versie precies makkelijker vond.... vvor mijn eenvoudig verstand... maar ik laat je zeker morgenvroeg iets weten

 

nogmaals een hele grote merciekes en liefs, maria-rita

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.