Ga naar inhoud

na update geen ja of nee knop als administrator


Xander Scheepers

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Xander,

welkom op PCH.

'k heb zo het idee dat die update mislukt is (dat hij dat msc-bestand niet vindt of dat het brak is)

 

Probeer dit even: ga naar Updates, daar naar Geïnstalleerde Updates en probeer de laatst binnengehaalde update te uninstallen.

Dan computer rebooten en hem opnieuw naar updates laten zoeken en ze installeren.

 

O ja: ga naar start, typ in: winver, rechts staat dan iets als Opdracht uitvoeren (zo staat het in mijn 11), voer dat uit

en plaats dan eens een screenshot (plaatje) van dat venster?

 

ps: ik ken je kunde op computergebied niet, mogelijk zeg ik hierboven dingen die voor je Latijn zijn, vertel / vraag het dan maar even hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

Xander,

welkom op PCH.

'k heb zo het idee dat die update mislukt is (dat hij dat msc-bestand niet vindt of dat het brak is)

 

Probeer dit even: ga naar Updates, daar naar Geïnstalleerde Updates en probeer de laatst binnengehaalde update te uninstallen.

Dan computer rebooten en hem opnieuw naar updates laten zoeken en ze installeren.

 

O ja: ga naar start, typ in: winver, rechts staat dan iets als Opdracht uitvoeren (zo staat het in mijn 11), voer dat uit

en plaats dan eens een screenshot (plaatje) van dat venster?

 

ps: ik ken je kunde op computergebied niet, mogelijk zeg ik hierboven dingen die voor je Latijn zijn, vertel / vraag het dan maar even hé?

beste,

volgens windows zelf is de installatie wel voltooid (zie screenshot) en als ik deze wil uninstallen heb ik normaal de kader van admin nodig om te bevestigen om deze te verwijderen, maar deze komt niet meer te voorschijn na de update

 

alvats bedankt voor je snelle response

 

error 2.PNG

aangepast door Xander Scheepers
Link naar reactie
Delen op andere sites

('k merk aan je plaatje ook dat je de laatste windowsversie hebt, dus dat andere plaatje hoeft niet meer)

 

Mmm.. 'voltooid' - dus zou die in orde moeten zijn.

Blijft de mogelijkheid dat  dat msc-bestand brak is ('k zeg maar iets: dat het op een gedeelte van je schijf staat waar slechte clusters aanwezig zijn).

'k zou die update toch eens uninstallen en terug installeren - of deed je dat ook al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Passer zei:

('k merk aan je plaatje ook dat je de laatste windowsversie hebt, dus dat andere plaatje hoeft niet meer)

 

Mmm.. 'voltooid' - dus zou die in orde moeten zijn.

Blijft de mogelijkheid dat  dat msc-bestand brak is ('k zeg maar iets: dat het op een gedeelte van je schijf staat waar slechte clusters aanwezig zijn).

'k zou die update toch eens uninstallen en terug installeren - of deed je dat ook al?

ik heb geprobeerd de update te uninstallen maar dat lukt niet omdat de UAC niet verschijnt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dan eens twee zaken:

 

Eerst: DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"

 

 


Daarna: Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

 

Typ daar in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Passer zei:

Doe dan eens twee zaken:

 

Eerst: DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"

 

 


Daarna: Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

 

Typ daar in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

het probleem is dat ik niets als admin kan openen ookal ben ik ingelogd als admin, als ik de gewonen opdarchtprompt gebruik krijg ik het volgende:

Error: 740

Elevated permissions are required to run DISM.
Use an elevated command prompt to complete these tasks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Passer zei:

Ga eens naar https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

en klik op de knop 'update nu  - doet hij iets (of zegt hij dat alles 'in orde' is?

ik de bestanden downloaden maar ik kan ze niet instaleren omdat ik de windows admin prompt niet krijg om te bevestigen om deze te instaleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Doe het volgende eens: (indien nodig zorg altijd eerst voor een backup voor je stappen gaat doen)

 

Stap 1.

Download  Windows Repair All in One.

 

 

Stap 2.

Start je pc op in veilige modus: http://www.hulpmetcomputer.nl/start-windows-10-op-in-veilige-modus/

Na het draaien van de tool kan je dit weer terug zetten.

 

 

Stap 3.

Voer nu "Windows Repair All in One" uit:

  • Rechtsklik op tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe en klik op "Als administrator uitvoeren."
  • Volg de instructies en verander geen instellingen tijdens de installatie.
  • Het programma wordt na installatie vanzelf gestart, klik bij de EULA op I Agree.
  • Open het tabblad Backup tools.
  • Maak een register back-up en herstelpunt middels de knoppen Backup en Create.
  • Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn en klik dan op Next.
  • Klik op Open Repairs, bij de melding dat de computer niet in de veilige modus is opgestart klik je op I understand....
  • Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes.
    Vink alleen onderstaande items aan:
    • Reset Registry Permissions
    • Reset File Permissions
    • Reset Service Permissions
    • Register System Files
    • Repair WMI
    • Remove Policies Set By Infections
    • Repair Windows Updates
    • Repair MSI (Windows Installer)
    • Restore Important Windows Services
    • Set Windows Services To Default Startup
  • Let op: Schakel nu eerst je antivirus programma uit, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
  • Klik rechtsonder op de knop Start Repairs.
  • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er zullen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
  • Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het volgende scherm verschijnt.
  • Wanneer de melding verschijnt "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja
  • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.

 

Kijk of hierna je probleem weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.