Ga naar inhoud

Slaapstand


zjivago

Aanbevolen berichten

Mijn Windows 10 gaat na het voorziene halfuur niet meer automatisch in slaapstand.

Wanneer ik hem handmatig in slaapstand zet "ontwaakt" die binnen de 5 minuten.

Daarvoor zette ik hem voortdurend in slaapstand.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt voor reactie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zjivago,

sorry dat ik je vraag wat uit het oog verloor, maar 'k ga een poging doen:

Heb je de 21H2- versie van windows of nog een vorige?

(moest je de weg niet weten: klik rechts op je windowsknop, kies voor dosshell of powershell als administrator

in het volgende schermpje: typ in:  winver   en enter.

 

Daar staat het - plaats er eventueel een plaatje van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Passer,

Neen, ik ben blijven hangen op versie 20H2.  De reden hiervoor is, denk ik, een update die hij niet kan of wil installeren, namelijk KB5010793.  Ik heb mijn hoofd er al over gebroken en opzoekingen gedaan, maar ik vind geen oplossing.  Mogelijk krijg ik daardoor ook geen voorstel op te upgraden naar Windows 11.  Mijn pc voldoet aan al de vereisten nochtans.

Nu moet ik wel zeggen dat het feit met die update al enkele maanden aan de gang is.  Terwijl het euvel met de slaapstand nog maar een week of 2 à 3 geleden begonnen is.

 

Nu krijg ik dus de melding : Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes.

En vervolgens : We kunnen deze update niet installeren maar kunt het opnieuw proberen.

2022-01 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5010793).

 

Voilà, alvast bedankt voor uw hulp.  Wordt zeer gewaardeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal daar vermoedelijk de oorzaak van je probleem wel te zoeken zijn.

 

Goed, we proberen je systeem naar de laatste update van de 10 te brengen - ik vermoed dat dàt het probleem van die slaapstand wel zal oplossen

èn mogelijk krijg je achteraf ook de melding van een mogelijke update naar de 10.

 

Ga eens naar  https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 en klik er op Update Now.

Hiermee wordt dan de laatste 10-upadte binnengehaald en geïstalleerd. Het kan dus wel een tijd duren eer die gedownoad en

geïnstalleerd is, houd er rekening mee.

 

succes !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Passer,

 

100.000 X bedankt man !

Je hebt mij de gouden tip gegeven en mij bijgevolg ontzettend uit de nood geholpen.

Heb nu zonder probleem geupdate en heb versie 21H2.

Tussen de update door zette hij zich al vanzelf in slaapstand.  Dus denk dat dit probleem ook opgelost is.

 

Nogmaals, hartelijk dank en een fijne zondag toegewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)  blij dit te horen Zjivago ! Mooi dat je uit de problemen bent en dat je systeem terug in orde lijkt te zijn.

(moest er toch nog een probleem zijn, kom je maar terug!)

 

Voor jou ook een fijne zondag en blij dat ik je kunnen helpen heb!

(o ja: sla de link van die pagina ergens op voor-het-geval-dat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.