Ga naar inhoud

Melding bij opstart desktop: "hoe wilt u dit bestand openen"


djiemmie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds vorige week krijg ik af en toe (dus niet altijd) deze melding als ik onze desktop opstart: "hoe wilt u dit bestand openen" met daaronder de keuzemogelijheden (adobe pdf, firefox, kladblok, ...).

Als ik Adobe selecteer gebeurt er niks en kan ik gewoon verder doen wat ik wil op de pc.

Als ik een browser selecteer, krijg ik onderstaande te zien en kan ik ook gewoon verderwerken op de pc.

Voorlopig merk ik niks aan verminderde prestaties ofzo van de pc.

 

Wat is dit precies en moet ik actie ondernemen?

 

Alvast bedankt!

 

Verifier Flags: 0x00000000

  Standard Flags:

    [ ] 0x00000001 Special pool.
    [ ] 0x00000002 Force IRQL checking.
    [ ] 0x00000008 Pool tracking.
    [ ] 0x00000010 I/O verification.
    [ ] 0x00000020 Deadlock detection.
    [ ] 0x00000080 DMA checking.
    [ ] 0x00000100 Security checks.
    [ ] 0x00000800 Miscellaneous checks.
    [ ] 0x00020000 DDI compliance checking.
Additional Flags:

    [ ] 0x00000004 Randomized low resources simulation.
    [ ] 0x00000200 Force pending I/O requests.
    [ ] 0x00000400 IRP logging.
    [ ] 0x00002000 Invariant MDL checking for stack.
    [ ] 0x00004000 Invariant MDL checking for driver.
    [ ] 0x00008000 Power framework delay fuzzing.
    [ ] 0x00010000 Port/miniport interface checking.
    [ ] 0x00040000 Systematic low resources simulation.
    [ ] 0x00080000 DDI compliance checking (additional).
    [ ] 0x00200000 NDIS/WIFI verification.
    [ ] 0x00800000 Kernel synchronization delay fuzzing.
    [ ] 0x01000000 VM switch verification.
    [ ] 0x02000000 Code integrity checks.

    [X] Indicates flag is enabled.

  Boot Mode:

    Persistent

  Rules:

    All rules are using default settings

  Verified Drivers:

    None
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Doe het volgende:

 

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bij het installeren van de tool krijg ik inderdaad de Smartscreen melding. Na alles afgevinkt te hebben bij "apps en browserbeheer" en na installatie van FRST, mag ik alles opnieuw aanvinken? Want ik krijg de melding bij alle items "het apparaat is mogelijk kwetsbaar" (zie printscreen in bijlage). En dat wil ik uiteraard vermijden 😁

 

In bijlage ook de twee logbestanden.

220208 PRT SC 2.docx FRST.txt Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/2/2022 om 11:37, djiemmie zei:

Sinds vorige week krijg ik af en toe (dus niet altijd) deze melding als ik onze desktop opstart: "hoe wilt u dit bestand openen" met daaronder de keuzemogelijheden

Zou je als je deze melding krijgt er een printscreen van willen maken.

 

Ik zie avast en ZoneAlarm op je pc, deze 2 werken niet goed samen wat ook problemen kan geven, verwijder alles eens van ZoneAlarm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijlage de printscreen van de melding.

Ivm ZoneAlarm: ik heb daarvan enkel de firewall geïnstalleerd. Dat was me ooit zo aangeraden (mogelijks op een ander forum) voor mijn type pc gebruik:

  • gratis antivirus type Avast, ... bij mij dus Avast.
  • aangevuld met gratis MalwareBytes Anti Malware
  • aangevuld met gratis firewall van ZoneAlarm omdat deze beter zou zijn dan die van windows zelf (die laatste staat bij mij op non actief om geen conflict te geven met de firewall van ZoneAlarm

Ik heb dus geen AV software van ZoneAlarm. Jouw advies is dan toch om de firewall van Windows te gebruiken en niet die aparte van ZoneAlarm?

Ter info: alle vinkjes bij "apps en browserbeheer" heb ik voor de zekerheid na installatie en logjes van FRST toch weer aangezet  😏

 

Alvast bedankt voor alle hulp.

220209 PRT SC.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, djiemmie zei:

Ik heb dus geen AV software van ZoneAlarm. Jouw advies is dan toch om de firewall van Windows te gebruiken en niet die aparte van ZoneAlarm?

Ter info: alle vinkjes bij "apps en browserbeheer" heb ik voor de zekerheid na installatie en logjes van FRST toch weer aangezet

Heel goed, dat je dat weer maan heb gezet, de firewall van Windows zelf is goed genoeg voor de thuis gebruiker.

Avast en ZoneAlarm hebben met regelmaat een conflict.

 

Dan die melding, je krijgt niet eerst een melding van een bestand waarna je dan dat overzicht krijgt hoe te openen?

Want dan is het moeilijk zoeken waaraan het gekoppeld is.

 

Ben je toevallig met een programma bezig of start je net een programma op?

 

Ik zag dat je "DriverPack-17-Online_1824300282.1598466880.exe" had gedownload, heb je die ook gebruikt waarna het probleem is ontstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ZoneAlarm firewall verwijderd, en gebruik nu opnieuw de firewall van Windows. Na het heropstarten kreeg ik opnieuw de melding.

 

Nee, die melding zoals in mijn vorig bericht op de printscreen, is het eerste wat gebeurt. Na opstart van pc krijg ik wel het bureaublad met alle items daarop te zien, maar nog voor ik bvb Chrome browser open is daar die melding. De pc is dan gewoon opgestart. Als de melding komt heb ik nog niks anders gedaan behalve de pc opgestart.

 

Geen idee wat die "DriverPack-17-Online_1824300282.1598466880.exe" is.

Kan je op die logjes ook zien wanneer dat gedownload werd? 

Is dat mogelijks de oorzaak, indien ja, hoe kan ik dat verwijderen en kan dat kwaad voor de werking van de pc?

 

De pc doet nog altijd wat hij moet doen hoor :) 

Dus als het verwijderen van dat bestand een risico is, misschien beter niet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, djiemmie zei:

k heb net Avast, MBAM en CCleaner eens laten lopen, er waren geen problemen.

Doe nu nog even niet zulke dingen want b.v. Ccleaner kunnen gegevens, logjes enz verwijderen.

 

Date: 2020-08-26 20:35:03 werd DriverPack-17 gedownload.

 

Dan nog en vraag wie heeft "Driver Verifier"-tool ingeschakeld?

 

Maak 2 nieuwe logjes.

 

Afbeelding

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt:http://deeprybka.trojaner-board.de/bausteine/frst/addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, abbs zei:

Date: 2020-08-26 20:35:03 werd DriverPack-17 gedownload.

 

Dan nog en vraag wie heeft "Driver Verifier"-tool ingeschakeld?

26/8/20, dat is al even geleden.

Geen idee wat dit is en of ik ofwel mijn vrouw dit geïnstalleerd en ingeschakeld heeft. Weet je waartoe deze tool dient?

 

In bijlage de nieuwe logjes

Addition.txt FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.