Ga naar inhoud

Lenovo pc i5 6300U van vxvk kan niet meer updaten van Windows 10 versie 20H2 naar de recentste versie.


vxvk

Aanbevolen berichten

Dit is het overzicht dat FRST liet zien. G: moet een USB-stick geweest zijn met de ISO van Windows?

 

Drive c: (Windows) (Fixed) (Total:243.44 GB) (Free:33.91 GB) NTFS
Drive d: (PROGRAMMA'S) (Fixed) (Total:100.7 GB) (Free:85.93 GB) NTFS
Drive e: (BESTANDEN) (Fixed) (Total:196.58 GB) (Free:111.04 GB) NTFS
Drive f: (FOTO'S) (Fixed) (Total:380.86 GB) (Free:60.84 GB) NTFS
Drive g: (ESD-USB) (Removable) (Total:31.99 GB) (Free:27.8 GB) FAT32

\\?\Volume{79653c1e-e1ad-4d99-ad1f-377d8e72c45b}\ (Recovery) (Fixed) (Total:9.31 GB) (Free:8.84 GB) NTFS

 

1. De (niet toegewezen schijf) met capaciteit 9,31 GB is de recovery partitie van Lenovo zo te zien.
2. Het is een EFI systeem maar bevat geen herstel-partitie, dat is wel vreemd. (Normaal gesproken heb je een verborgen Recovery Partition en System Partition).

3. De screenshot laat zien dat BitLocker actief is op dit systeem?

 

3.1 Open de opdrachtprompt als administrator en voer het volgende commando uit. Dan kunnen we even kijken wat de Protection Status van de systeemschijf is.

manage-bde -status C:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen de ssd in partities verdeeld toen ik de laptop kreeg. Dus misschien was er al iets mis toen ik de laptop ging gebruiken. Morgen heb ik niet veel tijd want ik moet naar het ziekenhuis. Als ik weer thuis ben, zal ik zien wat er nog meer te doen is. Ik heb wel een start usb gemaakt voor de Toshiba. Dus misschien zat die er nog in. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een idee om van alle partities een goede back-up te maken en dan de hele schijf leeg te maken en helemaal opnieuw te beginnen met  Windows en die c:\schijf dan groter maken? Uiteindelijk kan ik dan voor de drivers ook nog naar mijn back-up kijken. Op de andere partities heb ik veel ruimte over. Want misschien heb ik toch te weinig ruimte over voor de updates. Er staat plm. 16 GB. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen eerst nog iets anders proberen, ik heb in de COMPONENTS hive ontdekt dat een bepaalde deployment key ontbreekt voor het bestand dat we eerder terug geplaatst hebben. Voer de volgende fix uit om de ontbrekende registersleutels te herstellen.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

Fixlist.txt

aangepast door Maxstar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al twee keer de update aangezet en beide keren verschijnt de mededeling wijzigingen ongedaan maken. Ik heb ook de geschiedenis bekeken en daar staat dat de update op 18 juni is mislukt. Maar ik ga het nog een keer proberen. Je weet maar nooit. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de volgende logfiles aanwezig op de systeemschijf?

%systemdrive%\$Windows.~BT\Sources\Rollback\setupact.log
%systemdrive%\$Windows.~BT\Sources\Rollback\setuperr.log

Kopieer en plak de volgende regel in de adresbalk van de verkenner: %systemdrive%\$Windows.~BT\Sources\Rollback

Indien de vetgedrukte logs aanwezig zijn, voeg die dan toe als bijlage in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.