Ga naar inhoud

Probleem met video


SAHAT

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik probeer oude familie video's (van dvd formaat) om te zetten naar 1 (mp4) videobestand.
Nu zijn er 5 .vob bestanden, "VTS_01_1.VOB", "VTS_01_2.VOB", "VTS_01_3.VOB", "VTS_01_4.VOB", en "VTS_01_5.VOB"

Echter heb ik een probleem met de eerste, "VTS_01_1.VOB"

 

 

image.png.6fb33499a82c374821a5beceea5a62b9.png

 

Ik heb alle .VOB bestanden simpelweg in mijn videobewerker geplakt en geëxporteerd als 1 videobestand, zonder er naar om te kijken.
Nu kwam ik er snel achter dat de video niet compleet was. VOB bestanden 2-3-4-5 zijn volledig gelukt.
"VOB bestand 1" ("VTS_01_1.VOB") is maar 01:41 minuten, terwijl het een video is van 21:03 minuten.

 

Het lukt mij niet om "VOB bestand 1" met de volledige 21:03 minuten te exporteren, ik krijg alleen maar 01:41 minuten geëxporteerd
Ik heb vervolgens met VLC zelf en een andere video converter (Wondersoft) geprobeerd VOB_1 los/apart te converteren naar een .mp4 bestand, maar ook deze gaven mij een video van alleen maar 01:41 minuten.

 

Nu heb ik VTS_01_1.VOB los/apart in mijn videobewerker gezet om te kijken hoe dit kan, en zie ik dat dat hij aangeeft dat na 01:41 minuten er helemaal geen video en audio is.

 

 

image.thumb.png.24aea7635f4d38176b6c58778c7f14f1.png

 

 

Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom VLC en Wondersoft mij een video van 01:41 minuten gaven..
Maar als ik de video open in VLC, kan ik hem, ondanks dat VLC aangeeft dat het een video is van 11 uur en 50 minuten, wel gewoon volledig afspelen. Want er is wel gewoon video en audio na 01:41 minuten

 

 

image.png.e09c9ddada255537d83745798db2f306.png

 

 

Ik vermoed dat dit bestand beschadigd/corrupt is, maar dat weet ik niet zeker en heb ik ook niet eerder meegemaakt / geen ervaring mee.
Had ook even zelf op internet gezocht, en er zou *misschien* iets kunnen zijn met de "video codec", maar ook die kennis (hoe en wat) ligt niet in mijn straatje


Mijn vraag is dus, wat is er met dit videobestand aan de hand, waarom zijn de andere 4 .VOB bestanden wel volledig gelukt, en hoe kan ik dit .VOB bestand toch (net als de anderen) volledig converteren en samenvoegen met de rest ?

 

Bij voorbaat dank
Sahat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dat probleem een beetje - mogelijk is die eerste vob gewoon niet meer OK en kan je er niks meer mee.

 

Indien het geen privévideo is mag je hem mij doorsturen (via een pb-met-link) en kan ik eens proberen of ik er met andere progs nog iets van kan maken. I kan je wel geen succes beloven want als hij idd brak is,

kan je er normaal niks meer mee....

Langs de andere kant: nooit geschoten is altijd mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf geen moeite mee om de video naar jou op te sturen Passer, maar omdat het een familie video is en ik niet weet of de rest zich daar "prettig" bij voelt durf ik het ook niet zo te uploaden/versturen.. Maar wel bedankt voor je aanbod. Als het een random video was had ik het zeker gedaan!

 

Ik had trouwens in mijn 1e post gezegd dat ik dit "niet eerder heb meegemaakt / geen ervaring mee heb", maar ik kan mij nu toch wel herinneren dat ik een lange tijd terug (op zijn minst 12 jaar geleden) als het goed is dit wel een keer eerder heb meegemaakt.. Alleen ging het toen niet om een .VOB maar een wat vaker voorkomende extensie.. Misschien een .mpg/.MPEG...

Want ik gebruikte toen der tijd de meest simpele videobewerker (WLMM), en kreeg daar dus problemen mee vanwege dat corrupte bestand

Ik kan mij herinneren dat ik dit toen wel heb kunnen 'oplossen', maar hoe en wat ik heb gedaan, en om welke familie video dat ging dat weet ik niet meer..

 

Ik heb zelf in ieder geval zelf ook lopen zoeken op internet en naar wat software gezocht die dit probleem mogelijk kan verhelpen. "Video repair software"

Voordat ik ga experimenteren wil ik er een kopie van maken, zodat mocht het mis gaan ik ten minste nog het originele videobestand heb.

Daar liep ik tegen probleem 1 aan. Aangezien dit bestand corrupt is (dus niet beschadigd), kan Windows het ook niet lezen van de schijf en is kopiëren dus ook niet mogelijk

 

 

 

image.thumb.png.67af44f86db4d668bff3d1575390c0e5.png

 

 

Dit probleem heb ik weten op te lossen door een speciale software te gebruiken (Dust Signs File Copier) die weet om te gaan met corrupte bestanden

"File Copier is a program which can copy multiple files and detect corrupt ones by filling unreadable blocks with p.e. binary zeros"

Kopiëren is dus met succes gelukt, en de gekopieerde video speelt volledig af.

 

Probleem 2 waar ik nu tegen aan loop is een video repair software te vinden die .VOB formaat ondersteunt.

Stellar Repair for Video getest, maar die ondersteunt alleen "ASF, AVCHD, AVI, DIVX, FLV, F4V, MJPEG, MKV, MOV, MPEG, MP4, MTS, M4V, WEBM, WMV, 3GP, and 3G2"

Remo Video Repair ondersteunt alleen .avi, .divx, .xvid, .mov, .mp4

 

De enige die ik tot nu toe ben tegengekomen die, naar eigen zeggen, .VOB ondersteunt is Kernel Video Repair.

2 problemen hiermee; 1. Alleen de nieuwste versie (20) ondersteunt .VOB (oudere versies niet) en 2. Het is een betaald programma, en met de trial versie kun je alleen maar de eerste 30 seconden van de video "repareren".

Daar heb ik niet veel aan, aangezien mijn .VOB de eerste 107 seconden wel 'goed' is. Dus ik kan niet testen of hij daadwerkelijk werkt (bij mij).

 

Dus in die richting ben ik zelf een beetje aan het zoeken/denken..

Als iemand nog andere suggesties/ideeën heeft hoor ik die graag!

 

Sahat

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, SAHAT zei:

maar omdat het een familie video is en ik niet weet of de rest zich daar "prettig" bij voelt durf ik het ook niet zo te uploaden/versturen..

Dat begrijp ik helemaal Sahat - daarom begon ik ook met 'als het geen privévidio is' - en ja: als er andere mensen op staan kan je beter zeker spelen. (er zijn al teveel dingen op FB en verwanten geraakt)

 

Maar omdat je blijkbaar wat vertrouwd ben (merk ik nu) met videoprogramma's, kan ik degene aanraden waarmee ik geregeld / af en toe eens werk - allebei freeware:

Shotcut (volledig freeware - het heeft ook een portableversie) en ook VSDC. Dit laatste is 'sterker', dus is het ook een betaalversie, maar er is ook een freewareversie van.

(van dit laatste kreeg ik een tijd geleden als tijdelijke aan bieding een lifetimekey van - waarvan ik hoop dat het een lifetime zal zijn :xd: - 't is iig geen crack - maar 'k heb er nog enkele 'jaarkeys' van - via dagaanbiedingen op freewaresites. Eén ervan zal zeker nog enkele maanden werken. Dus moest je met die freewareversie niet ver genoeg raken, kan ik je zo'n tijdelijke key wel bezorgen in de hoop dat die er wel weg mee kan... Tuurlijk: als de vob inderdaad brak is, zal het ook niet lukken vrees ik, het hangt er een beetje vanaf, van 'hoe brak' hij wel of niet is)

 

En 'k merk net dat Dotchie je nog een andere mogelijke oplossing aan de hand doet. Misschien raken we er met z'n allen samen wel uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de conversie niet lukt, kan je proberen het bestand volledig af te spelen (dat lukt met VLC, zeg je) en tegelijkertijd realtime op te nemen. Dat opnemen kan met de gratis Icecream Screen Recorder .

Daar kan @Passer je meer over vertellen, hij schreef er ooit een handleiding over :  

Misschien ga je daarmee een beetje van de kwaliteit verliezen, maar beter dat dan niets.

 

En net vandaag is een gratis licentie voor één jaar van het programma VSDC te krijgen : https://sharewareonsale.com/s/free-vsdc-video-editor-pro-100-discount

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dotchiejack zei:

Al eens geprobeerd met MKVTOOLNIX, is gratis zonder enige beperking in tijd oid,er bestaat een portable versie en een installer versie.

Links boven bij preferences (voorkeuren) kan je voor Nederlands kiezen.

Onderaan de bestanden toevoegen. Add source files (bronbestanden toevoegen)

MKVTOOLNIX download

 

 

Dankjewel dotchiejack

Ik heb MKVTOOLNIX gedownload (portable versie), en simpelweg erin geplakt en geëxporteerd / "samengevoegd"

 

image.thumb.png.9af4e19221d10ffe5052d8805d3d5fd4.png

 

 

Ten eerste is het (in 1) keer gelukt, ten tweede zag het resultaat er goed uit. Hij speelt goed af zonder onderbreken.

Ook gaf hij niet meer aan dat het een video van 11 uur en 50 minuten is, dus dat is een goed teken.

 

image.png.9b813527ed0c7596b62d9e979bbb9d6d.png

 

 

Vervolgens heb ik hem in mijn videobewerker gezet, om te kijken hoe hij naar dit videobestand kijkt:

 

 

image.thumb.png.c2c3eb66deae93ae8b4d786c3bef71e7.png

 

 

De andere videobestanden die ik al had geconverteerd in 1 bestand ( - [vP1] VTS_01_2 - VTS_01_3 - VTS_01_4 & VTS_01_5.mp4 ) erbij toegevoegd, en een poging gewaagd om

het in zijn geheel te exporteren. Het resultaat:

 

 

image.png.ce72c536772dc907d3e131e0a821401a.png

 

 

Lang verhaal kort, jouw suggestie met MKVTOOLNIX heeft gewerkt :)

Bij deze heel erg bedankt Dotchiejack. Ik had niet verwacht dat het oplossen van deze kwestie zo eenvoudig, en ook zo snel kon zijn..

Ik zal een notitie maken van deze methode en goed opslaan. Mocht ik over 10 jaar (of eerder) weer een corrupte video tegenkomen, dan is dit het eerste wat ik zal proberen 

 

De methodes van jullie, Passer en Nokiaprox, ben ik niet aan toe gekomen om ze uit te proberen, aangezien het al is gelukt met MKVTOOLNIX

Maar altijd handig om nog een paar andere methodes achter de hand te hebben mocht MKVTOOLNIX me een keer niet uit de brand helpen.

Bedankt voor het meedenken!

 

Scheelt me ook weer 3 GB op de harde schijf. Alle .VOB bestanden bij elkaar zijn/waren 4,09 GB. Mijn .MP4 bestand met alle .VOB's samengevoegd is maar 992 MB.

Normaal gesproken is het export resultaat 1/3 van het import bestand zonder kwaliteitsverlies / vermindering van framesnelheid. [ Indien er geen effecten etc. bij zijn toegevoegd ]

Deze keer dus 1/4 van de importbestand(en). Maar dat is de kracht van VideoPad ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.