Ga naar inhoud

Plots geen verbinding meer met printer/scanner


Yoyo

Aanbevolen berichten

Ik heb een printer/scanner HP Envy 6400 Series, aangesloten met usb kabel.

Als ik een document op de glasplaat leg, dan lukt het printen.

Maar via de PC lukt niets. Sinds enkele dagen geleden kan ik geen verbinding met het toestel meer maken om te scannen/printen. 

Als ik via de pc een tekstdocument wil afdrukken, dan schiet de printer motor in gang, maar er komt en blaco blad uit de printer!

 

Als ik via de printer wens te scannen met de Windows Scanner app, dan meldt deze "Sluit een scanner aan om te kunnen scannen", dit terwijl de Printer/scanner is aangesloten met de usb kabel. Op de PC bij "Apparaten en printers" stond en staat nog steeds de printer vermeld.

Ook via de HP smart app lukt het niet om te scannen.

 

Ik heb dan mijn oude (uitgeleende) printer/scanner HP F4580 weer binnen gehaald, aangesloten met dezelfde usb kabel, en het lukt het zonder problemen om te scannen.

 

Wie kan mijn nieuwe Printer/scanner weer aan de praat krijgen?

Dank bij voorbaat.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit helpt niets.

De link verplicht mij om via HP Smart te gaan, maar dat helpt niet.

Heel gebruiksvroendelijk is die link niet. Ik heb een paar rondjes moeten draaien, maar wat ik ook doe, niets schijnt te helpen: ik kan geen verbinding met de printer maken. Ook de HP rint en Scan Doctor brengt geen oplossing, zelfs al vertelt hij dat alles nu O.K. is. Herstarten computer helpt ook niet.

 

Ik zou misschien via WiFi kunnen proberen, maar ik kan niet uitmaken hoe ik dat moet instellen.

 

 

 

Schermopname (515).png

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even en update van de stand van zaken:

 

De HP Smart app vertelt mij dat de printer offline is. Vanuit de HP smart app kan ik dan ook niet afdrukken, noch scannen.

 

Niettemin:

Rechtstreeks vanuit een document dit afdrukken lukt zonder problemen.

Scannen via de Windows Scanner app lukt niet. De app zegt dat ik een scanner moet aansluiten.

 

Er is dus een probleem met de verbinding tussen de pc en de scanner. Vanop de computer iets afdrukken. Dus moet de verbinding toch werken?

 

 

 

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik als bij toeval kunnen bereiken dat ik opnieuw kan scannen vanaf de Windows Scanner App. 

De HP smart App vertelt mij nog steeds dat de prijnter/scanner offline is.

Ik denk dat de HP Smart app gewoon niet deugt. Je kan er niks mee aanvangen. Updaten en dergelijke helpt niets. Pure rommel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens dat de HP Smart app niet van de beste is....helaas.

 

- Beschikt de printer over de laatste firmware update? Deze is van 22 mei 2022 (link Officiële HP® stuurprogramma's en softwaredownloads | HP® Klantondersteuning

     

Wat je eens kan doen :

- Deze pc (als admin) -> beheren -> apparaatbeheer ->printers -> rechtermuisknop : stuurprogramma bijwerken; als dit geen resultaat geeft in hetzelfde menu : printer verwijderen. 

- Bij het heropstarten van de pc/laptop zou de printer automatisch opnieuw geïnstalleerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parallel hieraan kan het ook geen kwaad om NAPS2 te installeren (Not Another Pdf Scanner), en is gratis  https://www.naps2.com/

 

Bij het installeren hiervan gaat dit programma na of wel alle benodigde drivers voor het scannen (WIA en TWAIN) beschikbaar zijn. 

 

Die HP app heb ik nadien ook verwijderd.....scannen werkt sindsdien perfect, en ook het printen blijft werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.