Ga naar inhoud

Google Drive verplaatst mijn bestanden?!


Duelen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Sinds een tijdje doet mijn Google Drive moeilijk. Ik heb een map op mijn Windows computer staan waarin al mijn Google Drive bestanden gesorteerd zitten. Om een of andere reden werden er onlangs tientallen submappen en losse bestanden vanzelf verplaatst naar de 'hoofdlocatie' (hiermee bedoel ik dat ze meteen zichtbaar waren als ik op het mapje 'Mijn Drive' klikte). Ik hoor jullie al denken: "vanzelf verplaatst, dat kan niet", maar toch is het effectief zo. Ik ben op het autistische af gestructureerd en zie onmiddellijk als er iets in mijn Google Drive structuur niet klopt. Vervolgens had ik alle opgedoken bestanden op de 'hoofdlocatie' terug netjes op zijn plaats gezet. So far, so good. Maar een week later is exact hetzelfde gebeurd. Identiek dezelfde bestanden zijn weer zonder mijn toedoen naar de 'hoofdlocatie' verplaatst.

 

Zelf weet ik de verklaring niet, maar onderstaand alvast wat zaken die mogelijk tot deze fout zouden kunnen bijdragen:
* Mijn opslagruimte is bijna vol: 194,38 GB van de 200 GB is in gebruik
* Ik heb onlangs grote bestanden uit mijn drive gehaald om plaats vrij te maken, mogelijk is dit niet goed gesynchroniseerd

* Bij de bestanden die van plaats veranderen is er één map met foto's bij die soms vreemd doet en niet wil inladen, het gaat om HEIC-bestanden

 

 

Alvast heel veel dank voor de hulp!

 

 

PS: verplaats dit topic gerust als het hier niet thuishoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel, maar ik gebruik Google Drive zelf niet en weet er dus omzeggens niets van.

 

Als ik het goed begrijp gebeurt het allemaal op jouw computer (en niet in de cloud-zelf - allicht niet want daarop heb je totaal geen pak dacht ik)

Dus komt het erop neer dat bestanden in jouw verkennersysteem (op jouw schijf) 'verplaatst' worden? - je zet ze dus ergens in bepaalde submappen

maar nadien staan ze in de root (in de hoofdmap)?

En: gaat het om bestanden of om bestanden èn submappen ?

 

Bij-bedenkingen:

- je hebt dus te weinig plaats op je schijf: nog zelfs geen 10% meer en dat is véél te weinig! Maar... dat kan niet de reden zijn. Dit kan leiden tot het traag werken van je schijf en van die dingen,

   maar niet tot het verplaatsen van bestanden of mappen.

- je spreekt van synchronisatie: dàt kan dan wel de reden zijn: als je bv fout synchroniseert (vb i.p.v. van de bron naar het doel, synchroniseer je van het doel naar de bron: dàn staat alles weer

   terug op zijn oude plaats natuurlijk - maar dan zou de 'oude plaats' ook betekenen dat ze op het doel nog op de root stonden.. (als de bestanden in je Doel ook op de door-jou-gekozen-plaats

   stonden, dan gaan die natuurlijk niet zo maar naar de root verplaatst worden. Tenzij je die verplaatsing natuurlijk zelf ingebouwd hebt..

   Maar bij synchronisatie kan het - het hangt af van je instellingen.  BTW: waarmee synchroniseer je?

- HEIC-bestanden: zelf doe ik grafisch ook wel wat, maar van HEIC-bestanden hoorde ik nog nooit. (ah, 'k snap het al: 'k heb zelf geen Apple, dat zal het zijn :) )

   Wat die bepaalde map betreft - en dit is een raad voor al je foto(grafische)bestanden- : bewaar die MINSTENS op twee verschillende systemen.

   en wat bedoel je met: die laden niet in?  Ga je ze bv bekijken met een viewer?

   Ook nog: we praten over grafische bestanden die wel eens groot zouden kunnen zijn: het niet of traag 'inladen' kan wel te maken hebben met het feit dat je schijf praktisch vol zit.

   Bedenk: zonder dat je het opmerkt wordt door Windows van alles op de achtergrond uitgevoerd en Windows heeft daar plaats voor nodig omdat die geregeld tijdelijke bestanden

   gaat aanmaken - waarvoor hij ook weer plaats nodig heeft.

   Als die 200 Gig over een partitie gaat, zou je die best serieus gaan uitbreiden, gaat het over een schijf dan zou je best aan een nieuwe schijf gaan denken !

 

Ik ken je niet en heb dus geen reden om aan je te twijfelen, maar toch zou ik in jouw geval eens screenshotjes gaan nemen en bewaren: als je er zelf nog eens bestanden gaat verplaatsen: maak dan eens een screenshot, bewaar het - en vergelijk het nadien met de 'verplaatste' toestand: op die manier weet je zeker dàt het gebeurt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor je aangeboden hulp. Het gebeurt allemaal op mijn computer, maar wel in een map die automatisch gesynchroniseerd wordt met mijn Google Drive. De beperkte plaats is van toepassing op mijn Google Drive. Op mijn computer zelf vind ik deze terug als "Google Drive (G:)" --> 5,60 GB van 200 GB beschikbaar.

 

Fout synchroniseren lijkt me niet het geval, aangezien het altijd op dezelfde manier gebeurt en ik hier nooit iets aan veranderd heb. Dit gebeurt gewoon via "Google Drive for desktop". Elk bestand wat ik in die map zwier, synchroniseert automatisch met mijn Google Drive.

 

Ik heb ook geen Apple, dus geen idee wat HEIC-bestanden precies zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, die plaatsruimte heeft hier dus niets mee te maken.

 

Voor de rest 'snap' ik hoe het allemaal wat tewerk gaat, maar nogmaals: ik het er dus niet in het minst ondervinding van.

 

Wat me wel even doet opkijken: de aanwezigheid van die HEIC-bestanden.
Lees hierover even dit:  https://computertotaal.nl/artikelen/apple/heic-weg-ermee/

 

Het gaat dus blijkbaar om fotos van Iphone of Ipad van Apple.  Maar je schrijft dat je geen Apple hebt - dus kijk ik even op van: van waar komen die bestanden dan op jouw computer,

in jouw mappen ? ?

Als je ze toch niet nodig hebt, zo ik al beginnen met te proberen van die "is er één map met foto's bij die soms vreemd doet en niet wil inladen, het gaat om HEIC-bestanden"

gewoon al eens te gaan verwijderen?  (let op dat ik deze zin begin met: 'als je ze toch niet nodig hebt'  :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je direct niet vinden hoe je van HEIC naar jpg kan gaan, dan vind je hier wel wat: https://www.startpage.com/do/dsearch?query=heic+to+jpg&cat=web&pl=opensearch&language=nederlands

 

Maar ik denk niet dat dàt jouw probleem gaat oplossen...

 

 

en waarom schreef je dit? 

Op 28/7/2022 om 20:48, Duelen zei:

Ik heb onlangs grote bestanden uit mijn drive gehaald om plaats vrij te maken, mogelijk is dit niet goed gesynchroniseerd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.