Ga naar inhoud

Data in een tabblad verrijken aan de hand van data in een ander tabblad


exhxv

Aanbevolen berichten

Hoi! 

Ik heb een excel bestand met in tabblad 1 duizenden personen, met allemaal informatie erbij, waaronder hun @ adressen en de afdeling waar ze werken. Netjes in verschillende kollomen.

Vervolgens krijg ik lijsten van medewerkers met alleen maar hun @ adres. Ik zet die in (bijv) tabblad 2. Maar nu wil ik graag dat er in dit tabblad 2 een verrijking gedaan wordt met de afdeling waar ze werken. Die data staat wel in tabblad 1, maar handmatig is het niet te doen (gaat om duizenden entries).

Hoe zorg ik in tabblad 2 nou dat daar naast de kolom met het e-mailadres in de B kolom de afdeling komt te staan aan de hand van die aanwezige data in tabblad 1?

Alvast dank voor jullie hulp! 
Gr,
Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie het zo: 

In tabblad 1, de master data staat:
 

               A                  B                     C                    ...                   F 
1             Email            voornaam       achternaam                         afdeling
2             jan@jan.be   Jan                  Jansen                                IT

3             hilde@jan.be Hilde              van Hamme                       HR

 

dit zijn vervolgens 10.000 records, en er zijn dus nog meer kolommen met meer data. 



Vervolgens krijg ik lijsten, die ik vervolgens in tabblad 2, tabblad 3 plak, met enkele honderden namen. Echter, hier heb ik slechts:

                         A             B                   C    

1                      email        voornaam     achternaam

2.               peter@jan.be  Peter             Maes 

 

 

Nu wil ik dus die lijsten in tabblad 2, 3 en vele anderen verrijken met de data uit kolom F in tabblad 1, namelijk 'afdeling'. Hoe pak ik dit aan? Helpt dit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.