Ga naar inhoud

Microsoft Edge werkt niet meer?


james48

Aanbevolen berichten

Beste medewerker, ik zou graag willen weten of het nog mogelijk is om Microsoft Edge te openen?

Waarschijnlijk na het installeren van Windows 11 werkt Microsoft Edge niet meer, wel lees ik dat je

Edge kunt ontgrendelen als je Microsoft 365 installeert, maar dat vind ik te duur.

Is hier misschien iets aan te doen svp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat de browser Edge niet meer werkt. Wat werkt er niet? Opent Edge nog wel, maar worden websites niet geladen? Of opent de browser Edge helemaal niet?

 

Je kunt proberen om Edge te herstellen:

  • Zorg ervoor dat uw browser is afgesloten en of u beheerdersrechten op uw apparaat hebt. Als er meerdere gebruikers op uw apparaat zijn aangemeld, zorg er dan voor dat Microsoft Edge voor alle gebruikers is afgesloten.

  • Ga naar Start > Instellingen > Apps > Geïnstalleerde apps.

  • Zoek Microsoft Edge op in de lijst met apps en klik dan op het pictogram met de 3 puntjes dat achter Microsoft Edge staat. Klik vervolgens Wijzigen

  • Als u wordt gevraagd Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aanbrengt op uw apparaat?, selecteert u Ja.

  • Zorg ervoor dat u verbonden bent met internet en selecteer Herstellen. Uw browsergegevens en -instellingen mogen niet worden beïnvloed door het herstellen.

Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl/microsoft-edge/wat-je-moet-doen-als-microsoft-edge-niet-werkt-cc0657a6-acd2-cbbd-1528-c0335c71312a

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, porrelaar zei:

Je schrijft dat de browser Edge niet meer werkt. Wat werkt er niet? Opent Edge nog wel, maar worden websites niet geladen? Of opent de browser Edge helemaal niet?

 

Je kunt proberen om Edge te herstellen:

  • Zorg ervoor dat uw browser is afgesloten en of u beheerdersrechten op uw apparaat hebt. Als er meerdere gebruikers op uw apparaat zijn aangemeld, zorg er dan voor dat Microsoft Edge voor alle gebruikers is afgesloten.

  • Ga naar Start > Instellingen > Apps > Geïnstalleerde apps.

  • Zoek Microsoft Edge op in de lijst met apps en klik dan op het pictogram met de 3 puntjes dat achter Microsoft Edge staat. Klik vervolgens Wijzigen

  • Als u wordt gevraagd Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aanbrengt op uw apparaat?, selecteert u Ja.

  • Zorg ervoor dat u verbonden bent met internet en selecteer Herstellen. Uw browsergegevens en -instellingen mogen niet worden beïnvloed door het herstellen.

Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl/microsoft-edge/wat-je-moet-doen-als-microsoft-edge-niet-werkt-cc0657a6-acd2-cbbd-1528-c0335c71312a

Beste Porrelaar, ik heb je beschreven stappen uitgevoerd, ik ben in Windows 11 ingelogd, de browser Edge werkt helemaal niet?

 

hoe kan ik zien of ik ook een Administrator ben met alle rechten?

Als ik het niet ben, hoe kan Administrator worden svp?

 

264205722_IngelogdinWindows11.png.4cdc5050bbcc8e2d679c15b6acacbb9d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent Administrator. Jouw afbeelding laat dat immers zien. Dus volg de handleiding zoals ik die voor je uitschreef. 
 

De handleiding op de website van Microsoft wijkt op sommige punten iets af, maar dat komt doordat dat een automatische vertaling van Engels naar Nederlands is. 
Dus volg mijn handleiding. Ik heb die natuurlijk eerst gecontroleerd op mijn Windows 11 pc. 
 

En start daarna je pc opnieuw op via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten 
 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Je bent Administrator. Jouw afbeelding laat dat immers zien. Dus volg de handleiding zoals ik die voor je uitschreef. 
 

De handleiding op de website van Microsoft wijkt op sommige punten iets af, maar dat komt doordat dat een automatische vertaling van Engels naar Nederlands is. 
Dus volg mijn handleiding. Ik heb die natuurlijk eerst gecontroleerd op mijn Windows 11 pc. 
 

En start daarna je pc opnieuw op via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten 
 

 

Ik heb volgens mij alles wat in je URL staat uitgevoerd, ik heb ook een scan met Microsoft MSERT.exe uitgevoerd, 

Microsoft Safety Scanner is a scan tool designed to find and remove malware from Windows computers.

maar het openen van Edge na het opnieuw opstarten lukt helaas nog niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, maar we gaan nog even door.

Hoe probeer jij Edge te starten? Klik jij op het pictogram van Edge dat in de taakbalk staat? Heel misschien is die snelkoppeling corrupt. Probeer Edge eens zo te starten: klik achtereenvolgens op Start > Alle apps > Microsoft Edge.

Opent Edge dan wel of nog steeds niet?

 

Heel andere vraag. Jij schreef in je startpost:

5 uren geleden, james48 zei:

Waarschijnlijk na het installeren van Windows 11 werkt Microsoft Edge niet meer

Jij hebt Windows 11 een jaar geleden geïnstalleerd. Dat was toen een upgrade van Windows 10 naar Windows 11.

Jij voerde die upgrade uit op 12 oktober 2021. Dat is op een dag na precies een jaar geleden. Betekent dat dat jij een jaar lang geen gebruik hebt gemaakt van de browser Edge?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet meer kunnen starten van Edge is bij sommigen voor de eerste keer geconstateerd na de Edge-update naar versie 105 in september. Zie hier.

 

Iemand op het Duitse Deskmodder heeft en workaround gevonden. (Edge herstellen of herinstalleren helpt niet).

 

Het komt erop neer om in het register 2 sleutels te wissen:

Open regedit en zoek naar de sleutel MetricsReportingEnabled . Die is normaal te vinden onder HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge

 

Verwijder die 2 sleutels en Edge zal weer opstarten.

 

Het werken in het register is niet zonder gevaar. Maak er zeker eerst een backup van. Als je aan iets twijfelt, vraag dan eerst raad, vooraleer iets te wijzigen!

 

De bug wordt ook hier beschreven. De oorzaak zou liggen aan het gebruik van bepaalde privacytools voor Windows zoals Shut Up O&O en PrivateZilla.

Dit zou best kunnen, want ik heb het probleem ook gehad en ik gebruik O&O ShutUp10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit Apps kan ik Edge niet opstarten, maar vanuit C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe als Admin start Edge ook niet op.

Je hebt gelijk, morgen is het inderdaad al weer een jaar geleden dat ik windows 11 geïnstalleerd heb.

Probleem is dat ik Edge eigenlijk niet gebruikte en ik weet niet meer wanneer Edge gewerkt heeft, volgens mij korter als een jaar geleden?

Ik wilde een paar weken geleden Edge gebruiken, maar dat lukte dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, nokiaprox zei:

Het niet meer kunnen starten van Edge is bij sommigen voor de eerste keer geconstateerd na de Edge-update naar versie 105 in september. Zie hier.

 

Iemand op het Duitse Deskmodder heeft en workaround gevonden. (Edge herstellen of herinstalleren helpt niet).

 

Het komt erop neer om in het register 2 sleutels te wissen:

Open regedit en zoek naar de sleutel MetricsReportingEnabled . Die is normaal te vinden onder HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge

 

Verwijder die 2 sleutels en Edge zal weer opstarten.

 

Het werken in het register is niet zonder gevaar. Maak er zeker eerst een backup van. Als je aan iets twijfelt, vraag dan eerst raad, vooraleer iets te wijzigen!

 

De bug wordt ook hier beschreven. De oorzaak zou liggen aan het gebruik van bepaalde privacytools voor Windows zoals Shut Up O&O en PrivateZilla.

Dit zou best kunnen, want ik heb het probleem ook gehad en ik gebruik O&O ShutUp10.

 

Bedankt nokiaprox, Ik ga eerst een Windows Restore Point aanmaken, en daarna probeer ik het.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Nokiaprox, erg knap met het het aanmelden van deze tip, hartelijk bedankt,

Na het verwijderen van de 2 register files werkt Microsoft edge weer.

Porrelaar en Nokiaprox en PC Helpforum, hartelijk bedankt voor de goede service van jullie beiden, voor mij is deze topic nu opgelost. 😀

 

Register-1.thumb.png.82e8e93d7fe90502aa2a7e30796a6deb.png990822169_Register2.thumb.png.0b8272186687eed1c90a8377ce89043a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.