Ga naar inhoud

Reparatie iPhone met e-sim


Eus18

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een redelijk nieuwe iPhone 13 . 
het ziet er naar uit dat deze gerepareerd moet worden maar ik vraag me hoe dat nu gaat met een E-Sim.

Normaal gesproken met een losse simkaart kun je dat in een ander toestel plaatsen en tijdelijk verder gebruiken.

Maar hoe met een E-Sim?????

 

Iemand een idee?

 

groet Eus 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las dat het mogelijk is om de eSIM over te zetten naar een andere smartphone, maar daar zitten wel wat mitsen en maren aan. Hoe je het moet doen kan verschillen per provider.

Bovendien is lang niet iedere smartphone geschikt voor eSIM.

Dus als jij nog een oude iPhone 7 in de kast hebt liggen die je tijdelijk wil gaan gebruiken, terwijl je iPhone 13 in reparatie is, dan zal dat niet lukken. De iPhone 7 is te oud voor eSIM. De vervangende iPhone moet een vrij nieuw model zijn en iOS 13.1 of nieuwer draaien. 
Hier vind je meer informatie over (overzetten van) eSIM: 

https://www.iculture.nl/tips/esim-overzetten/#nodig
 

https://support.apple.com/nl-nl/HT212780

 

Duidelijker veel minder eenvoudig dan een losse simkaart tijdelijk in een ander toestel plaatsen. En is het ook makkelijk om na de reparatie de eSIM weer terug te zetten van het tijdelijke toestel naar jouw iPhone 13?

Poeh! Als de reparatie niet meer dan een paar dagen duurt, dan kun je het misschien zolang zonder smartphone stellen. Of heb jij een baan waardoor je continu bereikbaar moet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hum, zo'n eSIM lijkt handig (geen SIM-kaart meer nodig), maar is toch minder handig wanneer je mobieltje gerepareerd moet worden, want overzetten van eSIM kan niet altijd.

 

Ik heb nog even nagedacht over een andere oplossing. Kost wel een paar euro en je moet een oud mobieltje in een la hebben liggen.

Heb jij zo'n oud mobieltje dat niet stuk is? Mogelijk zit er geen SIM-kaart meer in. Dan zou je voor dat mobieltje een SIM only abonnement kunnen afsluiten dat per maand opzegbaar is. Dat hoeft niet duur te zijn.

Zodra je de SIM-kaart voor het reserve-mobieltje binnen hebt, plaats je die en daarna controleer je of je met dat mobieltje kunt bellen en gebeld worden.

Lukt dat? Dan op je iPhone 13 instellen dat alle inkomende gesprekken worden doorgeschakeld naar het nummer van je tijdelijke mobieltje. Dat doe je zo:

  1. Op je iPhone 13 open je Instellingen
  2. Ga naar beneden in Instellingen en druk op ‘Telefoon’
  3. Druk op ‘Doorschakelen’
  4. Veeg de schakelaar naar rechts zodat het groen verkleurt
  5. Druk nu op ‘Schakel door naar’
  6. Voer het nummer in van het oude mobieltje

Controleer of het doorschakelen werkt. Dus laat iemand naar het nummer van je iPhone 13 bellen en controleer of dat gesprek binnenkomt op je reserve-mobieltje. Gaat het doorschakelen goed, dan kun je je iPhone 13 laten repareren.

 

Als jij je iPhone 13 na reparatie hebt teruggekregen, dan zet je het doorschakelen weer uit op je iPhone.

Uitzetten van doorschakelen is eenvoudig: Dan volg je dezelfde stappen als hierboven vermeld, maar veeg je de schakelaar onder ‘Doorschakelen’ weer naar links.

 

Controleer of je daarna weer gebeld wordt op je iPhone 13. Gaat alles goed? Dan kun je het sim only abonnement van het tijdelijke mobieltje weer opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.