Ga naar inhoud

Kan geen regel maken voor deze SPAM mails


mercury2001

Aanbevolen berichten

Dit is de header van de ontvangen spam-mail, mijn emailadres staat verborgen

 

"̲g̲e̲w̲o̲n̲n̲e̲n̲
Reply-To: News_apple@update.asadventure.com
Received:from amirashopp.xyz (185.181.164.189) by amirashopp.xyz id aXZEN72wtk07 for <hier mijn emailadres>; Fri, 18 Nov 2022 15:27:54 +0100 (envelope-from <apple@news.laredoute.be>
To: hier mijn emailadres
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Type: text/html; charset="UTF-8"
Date: Fri, 18 Nov 2022 15:27:54 +0100
Content-Type: text/html; charset="ISO-8859-1"
Envelope-To: <hier mijn emailadres>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het probleem is, dat je niet goed weet wèlke regel aan te maken?

 

15 uren geleden, mercury2001 zei:

zowel in Telenet Webmail als in Outlook

 

als je hem aanmaakt in Telenet en je kiest voor  image.png.507cee45827a5e82fb407d37f910bcd5.png dan komt hij zelf niet meer naar je door.

 

Vragen:

1 gaat het telkens om dezelfde mail: hetzelfde mailonderwerp?

2  Zo niet: komen er telkens dezelfde woorden in voor?

3  staat er telkens dit: image.png.dd39bd9ad1aa927d81aec20159e0b486.png ?

4 staat er telkens: Received:from amirashopp.xyz

 

? ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan al eens een poging doen: ('k ben in mijn spambox gedoken en er een bericht uitgepikt

)

1 Klik zo'n bericht aan en klik er rechts op

2 Kies dan voor Nieuwe regel:

      image.thumb.png.c11be6cdcca6b253de72e28fee102677.png                     

 

(Bemerk dat bij 3 de afzender staat.)

 

We gaan door:

1 geef die regel een (zelfgekozen) naam - in dit geval bv Gamma bevestiging (of wat dan ook- speelt niet zo'n grote rol)

2 Klik Bevat open en kies daar

3  voor het bovenste: 'komt exact overeen met'  (bemerk dat de afzender van 3 hierboven in het plaatje

   hier in dit plaatje al automatisch ingevuld staat - bij jou zal er natuurlijk een andere afzender staan dan in mijn voorbeeld)

   Op die manier ga je gewoon blokkeren op die precieze afzender.

   (moest je later ondervinden dat die de truuk gebruikt om de ene keer zijn adres te laten beginnen met 'shopper840 en de volgende

    keer met shopper401 of nog  met iets anders, dan gebruik je onderaan 'bevat' en wis je in het veld alles wat voor de @ staat)

4  Bij Voer de volgende handeling uit kies je

5 gewoon voor wegwerpen (je mag natuurlijk ook iets anders kiezen, maar bij dit soort mails kies ik altijd voor Wegwerpen)

 

image.png.3944ecd01625639160eaa406d53ff5ea.png

 

 

Onderaan op OK klikken en je regel wordt van kracht

 

succes - en laat eens horen of je resultaat hebt?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer, dat lukt hoor, ik maak nu maandelijks een 'hoofdregel' op, met daarin dan de diverse spamregels, dat lukt mij, met uitzondering van  die nieuwe generatie spam, zie voorbeeld.

Daar is de afzender niet 'zichtbaar' ook niet bij antwoorden aan. Ook als ik het onderwerp copieer lukt dit niet.

Ook via het 'onderwerp' lukt het voor deze spam-mail niet.

 

Kan deze dus niet automatisch laten verwijderen

2022-11-19_9-29-09.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ga ik nooit in die webmail naar spam kijken: als de regels hun werk doen is het voor mij voldoende.

Als ik er al eens kom (op webmail), wis ik weer eens  in één beweging de hele spammap en is het voor mij af.

Je moet je toch geen zorgen maken om alles wat daarin komt - tenzij er dingen naar je outlook worden doorgestuurd

die je dan stilaan beu wordt: dan is het tijd voor een nieuwe regel :)

 

('k merkte net op dat ik in de loop der tijden ook al een boel regels aanmaakte, maar 'k moet daar geen 'overzicht' van/op hebben

zolang ze maar werken en alles bij Telenet al weggekieperd wordt. - wat ook gebeurt)µ

Enfin, mijn idee natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.