Ga naar inhoud

Vervanging van ASUS X756U


Duelen

Aanbevolen berichten

Ik denk er al lange tijd aan om mijn laptop te vernieuwen. Mijn huidige is volgens mij van 2016 of 2017 en is om meerdere redenen aan vervanging toe. Black Friday is dan mogelijk de ideale gelegenheid om de knoop door te hakken. Helemaal onderaan vinden jullie de specificaties van mijn huidige laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Het is een vreselijke gewoonte van mezelf, maar ik heb vaker wel dan niet 10+ tabbladen openstaan in mijn webbrowser. Soms kan het ook echt niet anders en geregeld zitten daar wat zwaardere sites tussen (bookmakers die odds moeten inladen). Verder gebruik ik vaak programma's als Photoshop en Windows Movie Maker. In de toekomst is het zeker mogelijk dat dit aangevuld wordt met wat zwaardere video editing software. Voorts de typische Office-programma's, met soms ook zware Excel-files met veel data.

Wat is je budget?
Ik ben zelfstandige en zit voor mijn werk 8 à 10 uur per dag aan mijn laptop. Qua budget is het gewoon belangrijk dat de laptop voldoet aan mijn vereisten. Ik wil niet meer of minder uitgeven dan nodig is om mijn werk naar behoren te kunnen uitvoeren. Het absolute maximum is wel echt €2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop staat steevast op een verhoog met een laptopstandaard en wordt voor het werk non-stop gebruikt met een extern Azerty toetsenbord. Heel af en toe neem ik mijn laptop mee naar klanten. Desondanks heb ik bij voorkeur een ietwat groter beeldscherm (nu heb ik 17,3", wat weliswaar ongebruikelijk groot is). Verder is het belangrijk dat de laptop minstens 2 à 3 uur zonder stroom kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Apple. Voor de rest maakt het mij niet uit. Ik heb nu een ASUS (zie onderaan) en ben daar op zich wel altijd tevreden van geweest.

Must-haves?
• Windows laptop
• Minstens één USB-poort en HDMI-poort
• Degelijke ingebouwde webcam voor videocalls