Ga naar inhoud

Opstartprobleem na update


Jpower

Aanbevolen berichten

Na update krijg ik steeds blauw scherm met melding dat pc niet goed is opgestart. Ik kan niet terug naar eerder herstelpunt want dit is " verdwenen". Ik heb windows al opnieuw ingesteld maar dan moest ik opnieuw een update uitvoeren met zelfde probleem tot gevolg.  Iemand die dit probleem kent en er een oplossing voor heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jpower zei:

Ik kan niet terug naar eerder herstelpunt want dit is " verdwenen"

Bedoel je dat er geen herstelpunt meer aanwezig is? Dat kun je nagaan, linksonder on het zoekvak : typ shadowexplorer.

 

1 uur geleden, Jpower zei:

Ik heb windows al opnieuw ingesteld maar dan moest ik opnieuw een update uitvoeren met zelfde probleem tot gevolg.

Wat bedoel je hiermee: Windows opnieuw ingesteld? En welke update moest je opnieuw uitvoeren?

 

Graag wat meer info aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, p38cyq zei:

Bedoel je dat er geen herstelpunt meer aanwezig is? Dat kun je nagaan, linksonder on het zoekvak : typ shadowexplorer.

 

Wat bedoel je hiermee: Windows opnieuw ingesteld? En welke update moest je opnieuw uitvoeren?

 

Graag wat meer info aub.

Alle eerder gemaakte herstelpunten zijn gewoon weg.

Welke updates: beveiligingsupdates en algemene updates. Codes ervan kan ik nu niet meedelen. Ik reageer nl. Via tablet.

Windows opnieuw ingesteld wil zeggen pc opnieuw instellen waarbij apps en instellingen worden verwijderd maar persoonlijke bestanden worden behouden. Nadat ik dit heb gedaan kon ik normaal werken op de pc zolang ik deze niet uitschakelen. Ik krijg nl.de boodschap dat er updates zijn die moeten worden geïnstalleerd.  Dit gebeurt automatisch bij heropstart waarbij ik terug bij het aanvankelijk probleem kom. Ik kon ook updates niet uitstellen. Optie was nl. grijs en kon ik niet aanklikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Jpower zei:

pc opnieuw instellen

bedoel je met instellen: installeren?

 

48 minuten geleden, Jpower zei:

Ik krijg nl.de boodschap dat er updates zijn die moeten worden geïnstalleerd

Na een herinstallatie is dat klassiek - je moet je systeem de tijd geven om nog van alles binnen te halen en te configureren.

Laat je systeem gewoon eens een tijdje doen tot het ledje rustig geworden is - als je het afbreekt, krijgt je nieuwe Windows niet de tijd om zich helemaal op punt te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jpower zei:

Windows opnieuw ingesteld wil zeggen pc opnieuw instellen waarbij apps en instellingen worden verwijderd maar persoonlijke bestanden worden behouden.

Installeer je pc opnieuw en tijdens het opnieuw installeren kan je updaten overslaan (die vraag krijg je tijdens het installeren dus opletten)

Andere optie is om je pc opnieuw te installeren zonder deze aan internet aan te sluiten.

Dat kan je daarna wel doen en dan eerst de tool wushowhide installeren waarna je daarmee de updates kan tegenhouden.

Uitleg tool: https://www.tenforums.com/tutorials/8280-hide-show-windows-updates-windows-10-a.html

 

Maak wel een overzicht welke updates geïnstalleerd moeten worden, plaats die hier zodat we me kunnen kijken welke je probleem veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, abbs zei:

Installeer je pc opnieuw en tijdens het opnieuw installeren kan je updaten overslaan (die vraag krijg je tijdens het installeren dus opletten)

Andere optie is om je pc opnieuw te installeren zonder deze aan internet aan te sluiten.

Dat kan je daarna wel doen en dan eerst de tool wushowhide installeren waarna je daarmee de updates kan tegenhouden.

Uitleg tool: https://www.tenforums.com/tutorials/8280-hide-show-windows-updates-windows-10-a.html

 

Maak wel een overzicht welke updates geïnstalleerd moeten worden, plaats die hier zodat we me kunnen kijken welke je probleem veroorzaakt.

Werkt dit ook voor windows 11?

image.thumb.png.ac1ed4d419fbd3ade3d6f32a349945a4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.