Ga naar inhoud

Externe disk drive sony


Aanbevolen berichten

Jouw Zip drive zal niet werken op een pc met een 64 bits besturingssysteem. Daarom raadde ik jou ook aan om op zoek te gaan naar een oude, maar nog wel werkende pc, die draait op ten hoogste Windows XP, 32 bits.

Windows 95 of Windows 98 mag natuurlijk ook, want die besturingssystemen dateren uit de tijd dat Zip drives gebruikt werden.

Welk besturingssysteem (= versie van Windows) gebruikte jij zelf, toen jij gebruik maakte van die Iomega ZIP-drive?

 

Let wel, ik heb zelf nooit een Zip drive gebruikt. Die kwam op de markt in 1995, als ik het goed heb. In die tijd had ik nog geen pc. Ik kocht mijn eerste laptop in 2003. Mijn kennis over Zip drives haal ik dan ook van internet.

 

Het lijkt me zonde van je centen om speciaal voor dit doel een nieuwe computer aan te schaffen, ook als die slechts € 110 kost. Vooral omdat het met een 64 bits besturingssysteem niet zal gaan lukken.

 

Zip drives met USB-aansluiting zijn nog wel via eBay te koop: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=USB+Zip+drive&_sacat=0?mkcid=1&mkrid=711-53200-19255-0&siteid=htg&campid=5338813195&customid=707818|xid:fr1673532821aaa|xid:{xid}&toolid=10001&mkevt=1

 

Let op: er komt dan vaak nog een flink bedrag aan verzendkosten bij!

 

Soms staan ze ook op Marktplaats, maar op dit moment zie ik daar helaas alleen maar Zip drives met een parallelle aansluiting.

En jij moet echt op zoek naar een zip drive met usb-aansluiting als je hem wil gebruiken op je huidige laptop.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

bedankt voor die bijkomende info, op een nieuwe pc met 64 bit zal dit niet werken. mijn schijfjes en huidige zip drive zijn 250 mb, dus zal een drive van 250 moeten zijn en niet van 100 mb. Ja vroeger was dit idd win 95 en toen win 7 dacht ik. Maar als ik een zip drive van 250 mb vindt met usb zal die dan wel op mijn laptop werken van 64 bit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.