Ga naar inhoud

Ongewenste Office 365 - Word - Excel en de rest...


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik gebruik reeds enkele jaren een aangekochte versie van Office 2019 PRO, tot algemene tevredenheid.
Mijn computer is een Acer-895 van augustus 2021 met Windows 11 er op.
Nu heb ik vorige week een automatische, grote Windows-update laten  gebeuren.
Alles OK, maar nu stel ik vast dat als ik een document in Word, Excel enz... wens op te starten of te openen, dat ik een totaal nieuwe lay-out krijg.  Ik zit blijkbaar nu met Office 365 te werken zonder dat ik dat moest activeren of aanvragen.
Nu vrees ik dat ik zou werken met een "proefperiode" van 1 maand bvb. en dat ik daarna met een abonnement zal vastzitten.
Kan ik mijn oude versie van Office 2019 PRO terug werkend krijgen ipv die Office 365 ?
Ik heb al eens gekeken in mijn instellingen - Apps - Standaardapps, maar wordt daar niet veel wijzer van.  Ik kan daar ook geen keuze maken om Office 2019 Pro aan te vinken.
Dus: hoe kan ik mijn Office 2019 Pro terug als standaardprogramma instellen ?

Alvast bedankt voor het meedenken...

Mvrgr,

Dirk

 

Word.jpg

Excel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Daar zie je de Microsoft 365 staan (4x) die zouden weg kunnen als je ze niet gebruikt.
klik met de rechtermuisknop op het Microsoft 365-product en kies Verwijderen.

Herstart je pc en de office bestanden zouden dan met je Office 2019 open gaan, zo niet doe het volgende:

Aanpassen van een bestand, ga naar en Word bestand > klik met je rechter muisknop erop > klik Openen met...
In het scherm wat opent zoek je Office 2019 en klik daarop > klik daarna onderop Altijd


Afbeelding


Wat mij ook opvalt is:

1. Je heb een verouderde Java, verwijder die en installeer de nieuwste:

https://www.java.com/nl/download/ie_manual.jsp

2. LibreOffice, gebruik je die ander kan die ook weg (is een gratis Office programma)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk op de twee printscreens in de openingsposting van "DeeWee" dat zijn naam rechtsboven in beeld staat.

En je moet niet ver nadenken van waar zijn "nickname" afgeleid is!:)

 

En dat die naam daar staat wil volgens mij toch zeggen dat de vraagsteller zich toch ooit heeft aangemeld bij Office 365 met een Microsoft account en het daarbij horende wachtwoord. Anders staat die naam er niet.

Als "DeeWee" zich zou uitloggen (klikken op die naam/foto) dan komt er duidelijk te staan "Aanmelden".

Om dan eender welk onderdeel van MS Office 365 te gaan gebruiken is "aanmelden" nodig anders werken die onderdelen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, abbs zei:

Hallo,

Daar zie je de Microsoft 365 staan (4x) die zouden weg kunnen als je ze niet gebruikt.
klik met de rechtermuisknop op het Microsoft 365-product en kies Verwijderen.

Herstart je pc en de office bestanden zouden dan met je Office 2019 open gaan, zo niet doe het volgende:

Aanpassen van een bestand, ga naar en Word bestand > klik met je rechter muisknop erop > klik Openen met...
In het scherm wat opent zoek je Office 2019 en klik daarop > klik daarna onderop Altijd


Afbeelding


Wat mij ook opvalt is:

1. Je heb een verouderde Java, verwijder die en installeer de nieuwste:

https://www.java.com/nl/download/ie_manual.jsp

2. LibreOffice, gebruik je die ander kan die ook weg (is een gratis Office programma)

Office 365 heb ik nog niet verwijderd - ben een beetje voorzichtig met verwijderen om niets te beschadigen van mijn eigen Office.
Maar met die tweede methode (... openen met...) lijkt het wel te lukken om weer te werken met mijn eigen Office.
Ik bekijk het de volgende dagen wel of dat dan ook verder zo goed zal blijven.
Alvast bedankt hoor !!

En dan mss ook nog eens kijken voor die Java.

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.