Ga naar inhoud

celopmaak getal


Fil

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik wil een getal van 17 cijfers op een specifieke manier opsplitsen en ik loop tegen 2 problemen aan

(1) Wat ik ook invoer, het 16e en 17e cijfer veranderen steeds in een 0.  Kent iemand hier de oorzaak van en de oplossing?

(2) De eigenlijke groepering van de 17 cijfers zou er als volgt moeten uit zien: 12 1234 123456789 12

Ik heb dit proberen op te lossen met

  • direct, via: Celopmaak /Getal-->Aangepast en dan geprobeerd om een typecode toe te voegen - niet gelukt
  • indirect, via formule =TEKST(A1;"## #### ######## ##") met A1 de cel waar het getal in is ingevoerd: ook dat werkt niet: er is geen foutmelding, maar de formule staat levenloos in de cel waar ik ze heb ingevoerd.

Iemand een idee?  Dank bij voorbaat.

testbestand.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, popipipo zei:

###\ ####\ #########\ ##

 

Probeer het eens met dit celformaat.

Zo lukt het wel.  Dit is de meest simpele oplossing, omdat die bij de invoering het formaat al juist zet.  Hartelijk dank voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Haije zei:

Bedankt voor de link: ik heb in elk geval al bijgeleerd dat je maximaal een getal van 11 cijfers kan invoeren in een cel. Helaas biedt het geen oplossing voor mijn probleem omdat de methode 1 niet werkt omdat de cel niet als 'tekst' en tegelijk als 'aangepast' kan definiëren en methode 2 helaas ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.