Ga naar inhoud

Windows 11 - Geheugenintegriteit kan niet ingeschakeld worden.


Fredman

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden voor het spelen van een ouder spel op mijn laptop de geheugenintegriteit moeten uitschakelen om het te laten werken.

 

Ik heb ondertussen het spel gespeeld en verwijderd, maar ik krijg de geheugenintegriteit niet terug ingeschakeld.

 

Op internet staat dat je kan scannen op incompatibele stuurprogramma's, maar dan vind hij niks. En als ik de problemen met incompatibele stuurprogramma's niet krijg opgelost, kan de geheugenintegriteit niet worden ingeschakeld.

 

Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, falstring zei:

Bedankt voor de reactie.

 

Deze oplossing heb ik zelf ook al gevonden op internet. Probleem is dat windows bij mij de incompatibele stuurprogramma's niet kan identificeren. De lijst met incompatibele stuurprogramma's is leeg.

 

Ik kan dus ook niks oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het opgelost.

 

Het spel in kwestie was Anno 1701. Een spel uit 2006, waar Tages Drivers (?) voor gebruikt worden. Om dat spel te laten werken met Windows 7 moet je deze drivers na het installeren van het spel, nogmaals met de hand installeren. Op Windows 11 (wat ik nu heb) werkte het dan nog niet en vond ik dus de oplossing om de geheugenintegriteit uit te schakelen.

 

Nadat het spel geïnstalleerd was, heb ik geprobeerd de geheugenintegriteit terug in te schakelen en dat lukte toen nog, maar dan werkte het spel niet.

 

Na het de-installeren van de spel kreeg ik dus de geheugenintegriteit niet meer ingeschakeld. Ik kreeg niet de driver te zien die voor het probleem zorgde, maar eigenlijk kon het alleen maar die Tages Driver zijn. Ik heb dus die driver terug geïnstalleerd (vermoedelijk zijn bij het de-installeren van het spel onderdelen van deze driver al verwijderd?). En jawel hoor, na succesvolle installatie van de drivers, kon ik de geheugenintegriteit weer inschakelen.

 

Toch bedankt voor de hulp en wie weet heeft er ooit nog iemand iets aan mijn oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.