Ga naar inhoud

Verkenner werkt niet


Yoke

Aanbevolen berichten

Probeer even deze twee dingen (in die volgorde):

1

Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"

 

2
Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

 

Leg dan je systeem even volledig uit (dus nièt in slaapstand wel re klikken op de Windowsknop > kiezen voor Afsluiten of  Afmelden > daar kiezen voor Afsluiten

 

Start dan terug op en ofwel is het verholpen - probleem opgelost dan

 

Ofwel is er niets veranderd en dan zou je kunnen kiezen voor een herinstallatie van je Windows (met behoud van instellingen),

maar ik weet niet of je daar - voor zo iets - voor wil gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

rechts klikken op je windowsknop en daar staat dan

image.png.430a6d7d88d61f878653725e6c88c7de.png      (er kan dus ook opdrachtprompt staan ipv die Powershell - maar iig die administrator-versie nemen (niet die erboven)

Ik heb rechts geen windowsknop alleen onder in mn taakbalk....als ik daarop klik zie ik dit....

IMG_4776.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.