Ga naar inhoud

Verkenner werkt niet


Yoke

Aanbevolen berichten

Heb ik zeker niet gedaan hoor... daar ben ik een leek in. Maar ik moet wel zeggen, ik heb een 1.5 jaar geleden een nieuwe (Zwaardere ) computer gekocht. Die mens heeft ook alles terug overgezet van mn oude naar mn nieuwe computer.......Sindsdien ongeveer zit ik hiermee.....Van verkenner dan..... het plotseling crachen van mn computer is nog maar een maand of 2.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Yoke zei:

Gebeurd....

En wat bedoel je daarmee? Heb je het programma CrystalDiskInfo enkel geïnstalleerd of heb je het programma daarna ook laten draaien?

Wat was het resultaat? Waren alle bolletjes blauw? Maak een screenshot van het resultaat en plaats dat a.u.b.

Hieronder een voorbeeld:

 

64244c0711568-2023-03-29_16_29_11-Crysta

 

De C schijf (een SSD) is dik in orde, maar bovenaan zien we een geel rondje (waarschuwing) bij de D schijf (een traditionele harde schijf). En als we daarop klikken dan krijgen we het volgende te zien:

 

64244c782f385-2023-03-29_16_29_53-Crysta

 

Het aantal heringedeelde sectoren is 179. Dat betekent dat deze harde schijf niet 100% betrouwbaar meer is.

Dus als er in jouw computer twee harde schijven (of SSD's) zitten, dan moet je naar beide kijken.

 

5 uren geleden, lomar43 zei:

PC 1.5 jaar oud ? Garantie ?

Garantie geldt voor problemen die te wijten zijn aan hardware. Ik vermoed nog steeds dat de problemen met de Verkenner te wijten zijn aan een probleem met software.

 

Als ik het goed begrepen heb, dan doet het probleem zich alleen voor wanneer Yoke rechtsklikt op een bestand. Ze schreef dat ze o.a problemen heeft met het verwijderen van een foto.

Nu zijn er verschillende manieren in Windows 11 om een foto te verwijderen:

1. Je klikt (met de linker muisknop!) 1 x op de foto om hem te selecteren, en daarna klik je bovenaan op het pictogram van de prullenbak. Ik vermoed dat de Verkenner dan niet zal crashen.

2. Je klikt (met de linker muisknop!) 1 x op de foto om hem te selecteren en daarna druk je op de Delete knop op je toetsenbord. Ook dan zal de Verkenner vermoedelijk niet crashen.

3. Je klikt met de rechter muisknop op de foto en dan .... crasht de Verkenner. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt hetgeen je zegt over verkenner.... maar omdat ik veel fotos moet opslagen , daar borduurpatronen van moet maken...dan moet ik nadien elke foto 1 voor 1 verwijderen....vroeger kon ik er meerdere aanklikken en zo een hoop fotos in 1 keer verwijderen...

Dus is wat lastig werken nu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.