Ga naar inhoud

Telenet Webmail & SPAM


Aanbevolen berichten

Hallo, ik moet vaststellen dat de provider wat gedaan heeft aan al die enorme hoeveelheid SPAM het afgelopen jaar. Helaas, ik stel nu vast dat er een 'nieuwe' reeks spam op ons afkomt....

- emails  waarop er geen afzender staat vermeld

- emails in mijn gewonde SPAM map die niet door een reeds gemaakte regel wordt verwijderd; enkel na opnieuw deze regel te activeren (was nochtans geactiveerd) verdwijnt deze mail

- emails van afzender eindigend op @consultant.com kunnen niet verwijderd worden met de regel gemaakt op afzender

 

Iemand ook ervaring met die 'nieuwe 'spam?

 

mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het over spam op je outlookmail (op jouw systeem bedoel ik) of over spam op je webmail?  (ik vermoed dit laatste)

34 minuten geleden, mercury2001 zei:

emails  waarop er geen afzender staat vermeld

gebeurt nog wel eens

37 minuten geleden, mercury2001 zei:

emails in mijn gewonde SPAM map die niet door een reeds gemaakte regel wordt verwijderd

wis de regel eens en maak hem terug aan?

 

37 minuten geleden, mercury2001 zei:

mails van afzender eindigend op @consultant.com kunnen niet verwijderd worden met de regel gemaakt op afzender

waaruit blijkt dit / leidt je dit af ? Krijg je een melding - zo ja: welke? (plaatje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer

1: betreft spam op webmail, die dan ook terecht kom in mijn Outlook, het betreft recente mails die geen afzender meer tonen, zie bijlage

2: bij het het aanmaken van de regel werkt dit 1 maal, de volgende zelfde ontvangen mail wordt niet verwijderd

3: als ik die regel aanmaak en activeer is er geen reactie, dus ook geen melding, de spammail blijft staan, mail wordt NIET verwijderd, verwijdering kan alleen als ik de regel aanmaak met ONDERWERP, zie de bijlage

 

alvast bedankt voor de aandacht

2023-03-28_5-08-56.jpg

2023-03-28_5-17-03.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat het addres toch?   image.png.9be6447ca5aaf9da0b16ebdc4af7df39.png

 

en wat het aanmaken van de regel betreft: ik zou die aanmaken op het domein  - dus in dit geval alles wat achter de @staat

(dingen die ervoor staan durft men wel eens te veranderen)

Dan worden natuurlijk àlle mails van dat domein geblokt, maar 'k veronderstel dat je van die consultant.com wel geen mails

gaat gaan aankrijgen die je nodig hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, nee, aanmaken op het domein werkt NIET, spam verdwijnt niet, moet deze aanmaken op het onderwerp en dat is juist het probleem,, en er zijn veel 'onderwerpen'....

Zie de derde paragraaf in mijn openingsmail: 

-emails van afzender eindigend op @consultant.com kunnen niet verwijderd worden met de regel gemaakt op afzender

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo allemaal nog eens bekijk: je voert regels in en die worden niet gehandhaafd door Telenet.

 

Misschien wordt dit belet door malware op je systeem - vandaar mijn vraag: ben je voldoende beveiligd tegen die dingen? Heb jij je systeem al eens laten controleren op dat terrein?

 

En anders moet ik gaan denken dat er iets aan die regels van Telenet zou haperen (wat ik me niet goed kan inbeelden, maar ja...) en zou ik zeggen: neem eens contact op met de helpdesk van Telenet en leg hen het probleem eens voor?

(of: https://telenet.gebruikers-groep.be/forum/index.php )

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.