Ga naar inhoud

Telenet Webmail & SPAM


Aanbevolen berichten

antwoord van Telenet:

goed en niet goed, ze waren op de hoogte van de hoeveelheid spam en phishing berichten, maar kunnen niet alles blokkeren..... heb dan verder niets meer vernomen; er komen zelfs mails binnen waarin de afzendadres gewoon niet aanwezig is, daarvoor hebben ze geantwoord om eens te kijken in de header/broncode, helaas daar ook niets in gevonden 

 

"Vermoedelijk werkt de regel niet omdat het email adres "gespoofd" is. Oftewel een fake email adres.
Kijk of je een email adres kunt ontdekken in de broncode van de email."

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb hier het raden naar - temeer omdat ik dus ook Telenetgebruiker ben en dit dus bij mij niet voorheb.

(in mijn spam komt er omzeggens niets terecht - als ik er per maand al een of twee binnenkrijg is het veel)

 

(ik zit spontaan te denken aan een of andere instelling die bij jou anders is dan bij mij, maar 'k zou in de verste verte niet weten wèlke instelling...)

 

Of... of...   je schreef ergens:  "ja, is begonnen toen adobe werd gehackt, "

 

En al twijfel ik of het volgende de oorzaak kan zijn, toch stel ik toch maar even de vraag:

af en toe denk ik aan virussen, malware of zo - dus: zit jij veilig qua beveiliging hiertegen?

en voor alle zekerheid zou ik eens een controle op dat terrein willen laten doen - misschien win je er niks mee, maar je verliest er ook niets mee

èn we kunnen dàt dan ook weer afstrepen... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

a

Maar kan je in Telenet geen nieuwe alias aanmaken en die voortaan gebruiken?

Want ze kunnen wel HUN mailadressen gaan spoofen, maar moeten toch jouw mailadres gebruiken - anders komen hun berichten niet aan...  ?

 

Als je dan je huidig mailadres verwijdert en een nieuw gebruikt...

(en ja: dan àl je contacten verwittigen en op een boel sites je mailadres gaan aanpassen.. maar is dit in jouw geval veel werk?)

 

Het is een beetje als een nieuwe Windows van nul  af aan installeren: je hebt er nadien een uurtje werk mee (je moet als eerste je voornaamste progs en apps te gaan installeren )

maar dan heb je ook het belangrijkste in orde en kan je al voor een groot stuk verder - al de andere doe je dan 'als je er eens tijd voor hebt' ?

 

b

al nagedacht over een controle van mal- en spyware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, mercury2001 zei:

maar veel firma's waar ik ben aangelogd,

 

zelf zou ik dat niet zo'n hinderpaal vinden - je kan het stap per stap / dag per dag doen als je er eens moet zijn?

Al ken ik natuurlijk jouw situatie niet. Nu: ieder lost het naar eigen aanvoelen op natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.