Ga naar inhoud

Deze e-mail werd pas na 4 jaar bezorgd


porrelaar

Aanbevolen berichten

Ik krijg weinig spam of phishing mails, maar onlangs stond er toch eentje in de map Spam: een aanbod om CTO te worden. CTO? Dat moest ik opzoeken: "Deze afkorting staat dus voor chief technical officer. In deze functie ben je eindverantwoordelijke voor de techniek en technologie binnen een organisatie of bedrijf."

Daar zal vast een behoorlijk salaris bij horen. Ik ben al 10 jaar met pensioen. Er is dus wel wat voor nodig om mij weer aan het werk te krijgen. Ik denk daarom aan een jaarsalaris van minstens $ 250.000. Ja, in dollars, want de mail was opgesteld in Engels en het IP-adres van de afzender was afkomstig uit Wisconsin in de V.S.

Vandaag opende ik die mail in webmail:

 

64393c50337f1-2023-04-14_13_25_51-Positi

 

Teleurstellend, want er werd (nog) geen salaris vermeld in de e-mail. Ik kon klikken op de knoppen Confirm, Decline of op de link 'here' voor support. Ik liet enkel de muis zweven boven die knoppen en de link 'here' en zag onderaan maar liefst 10 mailto e-mailadressen verschijnen; steeds dezelfde 10. Zou ik spam krijgen van die 10 adressen wanneer ik op een van de knoppen drukte? Wie weet. Maar niet op klikken dan.

 

Ik bekeek de bron van het bericht en daar zag ik tot mijn verbazing het volgende:

 

64393c962c4d0-2023-04-14_12_56_05-Oorspr

 

Krijg nou wat? De mail was verzonden op 11 maart 2019 en ik ontving hem pas op 12 april 2023. Dat is 49 maanden later. Ruim 4 jaar dus. Die heeft lang in de pijplijn gezeten!

En daar komt nu eindelijk mijn vraag: Is deze mail werkelijk al verzonden op 11 maart 2019 of is hij geantedateerd? Kan dat? Heeft iemand al eens eerder zoiets meegemaakt?

Ik ben benieuwd. :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k maak elk jaar toch één of twee maal mee dat mails niet aankomen, maar eentje uit vervlogen tijden heb ik nog niet gehad.

 

Maar lees hier even, misschien word je dan wat wijzer:  https://www.techjunkie.com/how-to-modify-the-send-date-on-an-email/

 

(maar of dat voor jouw mail nu gebeurd is of niet:  ? ? ?  - kan je niets aan de body van de mail zien?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik wist dat het mogelijk was om de afzender te wijzigen, maar de tijd van verzenden wijzigen is blijkbaar ook mogelijk. Alleen is dat in dit geval juist contra-productief. Als de mail 4 jaar geleden is aangemaakt (of lijkt aangemaakt te zijn), dan is de functie/position van CTO intussen al lang vergeven. Reageren op deze mail is dan niet nuttig meer.

Oké, ik besef dat maar weinig mensen in de bron/body van de e-mail zullen kijken, zoals ik gedaan heb. Maar toch, in dit geval is wijzigen van de verzenddatum juist erg dom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, over de nuttigheid ervan kan je gaan discussiëren denk ik.

 

we komen stilaan in een tijd dat we ons kunnen afvragen of  'waar' ook 'waar' is...  Brrr wat gaat dat binnen een paar eeuwen zijn? Kan je dan nog wel ièts geloven??

 

was er in de bron/body iets te zien van tijdswissel? (ik bedoel: data die niet overeenkwamen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, in de bron (in Gmail wordt dan gesproken over het origineel of het oorspronkelijk bericht) staat dat de mail verzonden werd op 11 maart 2019 om 19:01 uur.

Ik zag wel iets anders wat ik raar vond. De mail werd verzonden naar:

 

6439556a9df16-2023-04-14_15_28_24-Oorspr

 

Alleen het gedeelte dat ik onleesbaar heb gemaakt, komt overeen met een gedeelte van mijn e-mailadres. En toch kwam deze mail bij mij aan. Ik snap er hoe langer hoe minder van... 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is ook de bestemmeling gemaskeerd?

'k weet dat er ergens een site is waarmee je een mail naar iemand kan sturen met een fake mailafzenderadres en zo - je kan dan ook instellen of en

voor hoeveel dagen je daar antwoord op wil kunnen krijgen (ook allemaal fake-dingen)

Maar wat in jouw geval de bedoeling van het hele gebeuren zou zijn is me ook raar - tenzij die confirm en declineknoppen je naar weet-ik-wat gaan leiden natuurlijk.

(als je erop gaat staan met je cursor: wordt je er dan wijzer van? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Passer zei:

tenzij die confirm en declineknoppen je naar weet-ik-wat gaan leiden natuurlijk.

(als je erop gaat staan met je cursor: wordt je er dan wijzer van? )

Dat schreef ik al in de startpost. Er worden dan 10 e-mailadressen getoond. Opvallend is dat er twee keer hetzelfde adres bij staat. Dit zie ik als ik de muisaanwijzer boven de knop Confirm houd:

 

643959ab5da6e-2023-04-14_15_45_56-.png

 

Ik zie hetzelfde wanneer ik de muisaanwijzer laat zweven boven de knop Decline of boven de link 'here', maar dan staat er achter die 10 e-mailadressen niet Subject=Confirmation, maar Subject=Decline of Subject=Support.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.