Ga naar inhoud

Windows store verdwenen


Deswa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

6 minuten geleden, Deswa zei:

Ondertussen had ik Windows zonder verlies van gegevens al eens opnieuw geïnstalleerd....

Heel rare dat de "Store" dan nog niet werkt.

 

Probeer het volende nog eens:

 

Voer stap 1 en 2 meteen na elkaar uir:

Stap 1.
Volg de volgende stappen om de Afbeelding System File Checker van Windows uit te voeren.

  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.
sfc /scannow
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm.


Stap 2.
Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.

  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.
    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en plaats die samen met die van sfc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Er zijn nog vele corrupte files, om die te repareren kan je het volgende nog doen:

 

Ga naar deze link hier word alles stap voor stap beschreven:

https://www.windowscentral.com/how-use-dism-command-line-utility-repair-windows-10-image

 

Ga in deze link naar de uitleg: Download Windows 10 ISO file
Volg die stappen en voer daarna uit wat onder: Fix Windows 10 recovery image

 

Hierdoor word alles gerepareerd als het goed is, t est daarna uit (na een herstart) of "Store" werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deswa

 

Ik wil toch graaf even meer info krijgen waarom de "Store" bij jou kapot was.

Zou je het volgende voor me willen doen zodat ik de logjes kan nakijken en meer hierdoor kan leren.

 

  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding
     
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar https://wetransfer.com/ en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.