Ga naar inhoud

Mijn iCloud


Becca

Aanbevolen berichten

Goeie morgen iedereen..

Deze morgen kreeg ik een berichtje dat mijn iCloud vol zit.

Maar onlangs heb ik die verwijderd (dacht ik toch), hij staat niet meer bij programma's en

onderdelen in het configuratiescherm.

Hoe kan ik nou dat ding kwijt geraken en ga ik nog steeds mails ontvangen op mijn Outlook ?

Dank u vriendelijk als er iemand bij kan helpen namens Rebecca.

 

uhp2.png.428a35f4b213211ee83ec5fd05dce19d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Alleen de app ervan verwijderen helpt ook niet, hier enig uitleg: https://www.iculture.nl/tips/icloud-voor-windows-instellen-pc/

iCloud is een online dienst waar dus o.a. je foto's staan en daar krijg je 5GB gratis opslag en die raakt dus vol.

Die moet je gaan legen of ruimte bij kopen, hier meer info:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mh36832/mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen beste Abbs...

Vriendelijk bedankt voor je hulp, sorry voor mijn late antwoord, maar ik ben naar jouw linken gegaan

en overal gelezen wat en hoe ik dat ding van mijn PC krijg.

Maar nergens vindt ik die iCloud terug op mijn PC, dus kan ik hem niet verwijderen ook natuurlijk.

Ik ben zeker niet van plan om ruimte bij te kopen, maar in maart kreeg ik een bericht dat mijn

Outlook adresje vol stond en dat kwam door die iCloud, daarom heb ik dat ding verwijderd, wat

dus blijkbaar niet is gelukt volgens jou, maar waar zit ie dan ? 😧

 

Als dit geen kwaad kan, blijf ik er maar af, zolang ik mijn Outlook maar niet kwijt raak.

Een dikke sorry voor mijn onwetendheid 😳 en nogmaals dank voor alles beste Abbs.

Groetjes van Becca...ik zie dat ik Rebecca heb geschreven de 1ste maal....🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het is geen wedstrijd om snel te antwoorden hoor 😜

 

ICloud is du een online dienst, dit houd in dat de bestanden dan online staan en daar moet je ruimte maken.

iCloud is van Apple en Om iCloud op Windows te gebruiken heb je een Apple ID nodig.

Dus als het goed is heb je die (Apple ID), gebruik je een iPhone?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb jij een phishing mail ontvangen, Becca. Anderen hebben dezelfde mail ook ontvangen en doorgestuurd naar de Fraudehelpdesk. Daar is hij nu bekend. Klik maar op de volgende link: https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-email/je-hebt-je-opslaglimiet-bereikt-je-icloud-opslag-is-vol/

 

De bedoeling van de oplichter is dat jij klikt op een van de twee links in die mail, en dat je dan inlogt met de gegevens van jouw iCloud.

Klik niet op een van beide links in de e-mail, maar laat de muis boven een van die links zweven. Dan verschijnt links onderaan de website waar die link je heen wil sturen.

Bekijk dat webadres. Dan zie je vaak snel genoeg of het echt een adres is dat met iCloud te maken heeft of niet.

Je kunt ook een printscreen maken van het adres dat verschijnt, wanneer je de muispijl boven een van de twee links laat zweven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt! Fritzthefox kreeg exact hetzelfde mailtje, terwijl hij helemaal geen gebruik maakt van iCloud. Hij heeft geen enkel Apple apparaat. Phishing mail dus.

 

Ik zal voor Becca laten zien dat het belangrijk is om niet direct op links in een e-mail te klikken, maar eerst de link te controleren door je muispijl erboven te laten zweven. Dan wordt het webadres namelijk onderaan zichtbaar.

Er zijn veel van zulke scams in omloop. Hieronder een afbeelding van een vergelijkbare scam:

 

644bc9a50c2b1-2023-04-28_15_22_52-Scam_v

 

Bron: https://forumindex.nl/techniek/scam-verzameltopic-t86939-2800.html#p5115765

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Becca zei:

Goeie morgen beste Abbs...

Vriendelijk bedankt voor je hulp, sorry voor mijn late antwoord, maar ik ben naar jouw linken gegaan

en overal gelezen wat en hoe ik dat ding van mijn PC krijg.

Maar nergens vindt ik die iCloud terug op mijn PC, dus kan ik hem niet verwijderen ook natuurlijk.

Ik ben zeker niet van plan om ruimte bij te kopen, maar in maart kreeg ik een bericht dat mijn

Outlook adresje vol stond en dat kwam door die iCloud, daarom heb ik dat ding verwijderd, wat

dus blijkbaar niet is gelukt volgens jou, maar waar zit ie dan ? 😧

 

Als dit geen kwaad kan, blijf ik er maar af, zolang ik mijn Outlook maar niet kwijt raak.

Een dikke sorry voor mijn onwetendheid 😳 en nogmaals dank voor alles beste Abbs.

Groetjes van Becca...ik zie dat ik Rebecca heb geschreven de 1ste maal....🙄

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.