Ga naar inhoud

Wat zijn de gevolgen van het veranderen van de DNS settings van een router op aangesloten apparaten zoals bewakingscamera's?


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het proberen... Ik heb mijn ethernetkabel uitgetrokken zodat ik alleen via WiFi aan de router kan geraken. Maar mijn inlog wordt daar niet aanvaard, hoewel het via de app wel gaat.

Na een paar keer proberen krijg ik het volgende scherm op mijn laptop:

456965695_Screenshot2023-05-06at13-13-44401Authorization.jpg.c80e34f8131d4f43a93e87dbf05eb6eb.jpg

Daar ga ik me liever niet aan wagen, want dan kan ik misschien ook niet meer via de app in mijn router.

En via https://192.168.1.1 krijg ik een time-out.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Pfff, ik geraak niet verder... Ik ben dan maar op bovenstaand venster ingegaan en krijg 2 beveiligingsvragen die ik bij het installeren van de modem heb opgegeven. Hoewel ik een juist antwoord ingeef, krijg ik de melding dat de antwoorden niet overeenkomen met de antwoorden die in de router zijn opgeslagen. Ik krijg als beveiligingsvragen mijn geboortestad en die van mijn moeder en heb al zowat alle combinaties geprobeerd met hoofdletters en kleine letters, maar ik geraak er niet door. En een factory reset betekent dat ik alle beveiligingscamera's enz. terug moet gaan installeren, iets wat ik ten allen tijde wil vermijden.

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Ronny St. zei:

Ik ben aan het proberen... Ik heb mijn ethernetkabel uitgetrokken zodat ik alleen via WiFi aan de router kan geraken

Waarom heb je dit gedaan? De ethernetkabel kan toch gewoon aangesloten blijven?

 

29 minuten geleden, Ronny St. zei:

En via https://192.168.1.1 krijg ik een time-out.

Is dit adres correct? check eens via CMD, als admin uitvoeren, en typ ipconfig /all. De default gateway is het adres van je router.  Probeer ook eens www.routerlogin.net.

 

Default login: admin en password.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de netwerkkabel uitgetrokken in de hoop verder te geraken, maar intussen terug ingestoken. Mijn default gateway is 192.168.1.1 (ook gecontroleerd met cmd). En bij routerlogin.net kom ik op de inlogpagina maar geraak daar gewoon niet verder om de redenen die ik hierboven heb aangehaald. Zelfs met een andere browser lukt het niet. Nochtans wordt die login wel geaccepteerd in de app maar dan kan ik weer niet aan de DNS instellingen e.d. Ik vrees dat het een doodlopende straat aan het worden is.

PS als ik de netwerkkabel terug insteek krijg ik zelfs een 404 Server Error, dus dat loopt helemaal mis van in het begin. Pff, om gek van te worden...

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Ronny St. zei:

Ik vrees dat het een doodlopende straat aan het worden is.

Nee hoor, dat komt wel goed.

 

Het is natuurlijk een probleem dat de login/paswoord onjuist zijn, maar daar is ook een oplossing voor.... naar de fabrieksinstellingen gaan.

 

Gezien je in het vorige Topic er in geslaagd bent die router te installeren moet je dit nu toch ook kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: als ik via mijn smartphone Firefox routerlogin.net oproep, dan wordt mijn inlog en paswoord ook niet aanvaard. Ik ben hier dan weer wel voorbije de beveiligingsvragen geraakt, maar krijg dan een scherm met 'Wachtwoord router herstellen'. Gebruikersnaam: admin en dan wordt er een nieuw wachtwoord gevraagd en moet ik opnieuw beveiligingsvragen ingeven. Dat lijkt me een factory reset en daar ga ik me niet aan wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, p38cyq zei:

Nee hoor, dat komt wel goed.

 

Het is natuurlijk een probleem dat de login/paswoord onjuist zijn, maar daar is ook een oplossing voor.... naar de fabrieksinstellingen gaan.

 

Gezien je in het vorige Topic er in geslaagd bent die router te installeren moet je dit nu toch ook kunnen doen?

Ik vraag me af hoe het kan dat de app het wel aanvaard en een browser niet? Dat is toch niet logisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Ronny St. zei:

Ik vraag me af hoe het kan dat de app het wel aanvaard en een browser niet? Dat is toch niet logisch?

Daar heb ik geen antwoord op, heb geen ervaring met die app. Is inderdaad onlogisch.

 

7 minuten geleden, Ronny St. zei:

Ik ben hier dan weer wel voorbije de beveiligingsvragen geraakt, maar krijg dan een scherm met 'Wachtwoord router herstellen'. Gebruikersnaam: admin en dan wordt er een nieuw wachtwoord gevraagd en moet ik opnieuw beveiligingsvragen ingeven. Dat lijkt me een factory reset en daar ga ik me niet aan wagen.

Ik zou dat toch proberen, na eerst je manual eens grondig te lezen, want dat lijkt me toch geen factory reset. Alleszins zal je deze weg moeten bewandelen, zoniet kan je niets wijzigen aan je router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt voor al je moeite! Ik ga eens een mail sturen naar netgear met de vraag waarom de app wel de inlog aanvaard en een browser niet. Want als ik aan paswoorden e.d. ga klooien, dan komt er misschien een probleem met de app boven water en zo geraakt men in een vicieuze cirkel. Ik ben er al vanaf deze morgen aan bezig zonder resultaat en dan worden je zenuwen serieus op de proef gesteld ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ronny St. zei:

Nogmaals bedankt voor al je moeite! Ik ga eens een mail sturen naar netgear met de vraag waarom de app wel de inlog aanvaard en een browser niet. Want als ik aan paswoorden e.d. ga klooien, dan komt er misschien een probleem met de app boven water en zo geraakt men in een vicieuze cirkel. Ik ben er al vanaf deze morgen aan bezig zonder resultaat en dan worden je zenuwen serieus op de proef gesteld ;)

Update: ook al een dood spoor: mijn technische ondersteuning is geëindigd op 5 april 2023 en zou ik de 'Community' op zoek naar antwoorden moeten gaan. Maar die link werkt niet... ongelooflijk hoe een mens kan sukkelen met iets dat in feite toch makkelijk zou moeten gaan, nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.