Ga naar inhoud

Wat zijn de gevolgen van het veranderen van de DNS settings van een router op aangesloten apparaten zoals bewakingscamera's?


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Ronny St. zei:

Ik heb dit wel laten lopen vanuit de laptop aan de telenet modem, is dat ok of moet ik opnieuw de laptop rechtstreeks aan de router koppelen?

Inderdaad, de laptop aan de router, daarvoor gebruik je de router en niet de router van Telenet: dit is niet hetzelfde netwerk.

De scan 192.1.168.2-255 is onjuist, moet zijn 192.168.1.2.-255.

Als je dubbelklikt op 192.168.1.1, http 401 enz. kan je je router bereiken, nog steeds invalid user/password?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Voila, heb laptop terug rechtstreeks aan de router gekoppeld. Altijd een heel gedoe, want de laptop staat in de woonkamer en de router bovenop de kast in de keuken, maar ik wil alles proberen;)

 Ik heb die scanner terug laten lopen en krijg:

Naamloos.thumb.jpg.2877b3ddcde4c550f5121c91a3d7640d.jpg

 

en

1830980090_Naamloos2.thumb.jpg.779b8ac0fdc3c4a99ff193fcd192324b.jpg

 

Geprobeerd met dubbelklik zoals je vroeg en yep, hetzelfde, ik mag gewoonweg niet meer in mijn eigen router :(

Zou ik niet beter een goedkoop routerke kopen zoals op https://www.bol.com/be/nl/p/tp-link-archer-c50-router-1200-mbps/9200000046136160/?bltgh=nfj81LErfIuPQmvJlptKNQ.2.3.ProductImage ? Die kost nog geen 34 euro en als ik zie dat ik heel de dag al bezig ben voor niets, dan is 34 euro peanuts.

 

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ineens de knoop doorgehakt en dat routerke gekocht. Wordt morgen al geleverd en dan kan ik daar mee proberen. Ik ben benieuwd of het dan wel lukt.

Heel erg bedankt voor al je tijd en moeite, ik ga toch ook blijven proberen in de Netgear router binnen te geraken, je ziet nu dat dit al eens nuttig kan zijn. Dus verdere tips blijven wlekom, maar ik houd het vandaag voor bekeken, het is mooi genoeg geweest ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, goed gedaan, je hebt nu een perfect overzicht van al je toestellen op het netwerk.

Zelf zou ik een factory-reset uitvoeren (15 sec pin reset achteraan) en alles opnieuw instellen, de router die je nu hebt is niet van de slechtste, integendeel.

En een goede router voor 34 Eur lijkt mij niet echt de beste keuze.

Hou ons op de hoogte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
14 minuten geleden, p38cyq zei:

OK, goed gedaan, je hebt nu een perfect overzicht van al je toestellen op het netwerk.

Zelf zou ik een factory-reset uitvoeren (15 sec pin reset achteraan) en alles opnieuw instellen, de router die je nu hebt is niet van de slechtste, integendeel.

En een goede router voor 34 Eur lijkt mij niet echt de beste keuze.

Hou ons op de hoogte. 

Doe ik zeker! Nog eens héél erg bedankt!

Enkel nog de vraag of ik bij een reset niet veel kans loop dat er andere IP's worden uitgedeeld en een deel van de randapparatuur dus niet meer gevonden zou kunnen worden?

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Ronny St. zei:

Enkel nog de vraag of ik bij een reset niet veel kans loop dat er andere IP's worden uitgedeeld en een deel van de randapparatuur dus niet meer gevonden zou kunnen worden?

Normaliter "onthouden" de verschillende apparaten hun IP adres dat hun voor enige tijd (de leasetime) toegekend werd door de router, maar ik kan je dit niet met zekerheid bevestigen.

Dit is echter van minder belang want al je apparaten zullen zowiezo een IP adres toegewezen krijgen, een IP adres dat je dan al dan niet als "vast" kunt instellen. De randapparatuur, gezien ze in hetzelfde netwerk staan, worden alle teruggevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Prima! Dat stelt me toch wat gerust :)

Intussen is de andere router al geleverd. Die is inderdaad niet van de Netgear kwaliteit maar hopelijk voldoet aan hetgeen ik wil uitvoeren. Mijn plan is namelijk om die te installeren op een andere uitgang van de telenet router en dan noem ik die 'testmodem'. Ik kan die dan tijdelijk gebruiken om te kijken of ik die op Google DNS krijg en de update van de drone firmware kan uitvoeren. De Netgear router kan dan gewoon tegelijk online blijven staan. Ik hoop dat er dan wel geen conflicten optreden en dat die Netgear andere IP's gaat toewijzen aan mijn camera's, maar dat lijkt me overbodig en niet logisch. Als de firmware update uitgevoerd is, haal ik die nieuwe modem er gewoon weer van tussen uit en heb ik altijd een reserve klaarstaan mocht ik met de Netgear iets voorhebben ;)

Ik houd je op de hoogte van de resultaten!

 

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, nieuwe router aangekomen en geïnstalleerd zonder de oude te ontkoppelen zodat er geen nieuwe toewijzingen o.d. zouden mogen gebeuren. Dan de Google DNS ingegeven (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en alles van nul terug uitgeprobeerd met de drone. Nog steeds dezelfde foutmelding van de DJI servers... pffff...

Nu heb ik gekeken wat er nieuw is aan de firmware en uiteindelijk zijn het maar peanuts, dus ik laat het allemaal maar zoals het is. Me dunkt dat ik moeite genoeg gedaan heb om het te updaten, nietwaar.

Héél erg bedankt, p38cyq, voor al je moeite! Ik zag dat het ook jij was die me vorige keer hebt geholpen, dus als ik ooit de kans krijg om je op een frisse pint te trakteren, dan zal ik die gelegenheid met beide handen vastpakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronny St. : geheel zonder dankt, het is graag gedaan, dat pintje komt nog wel....

En je kan nu naar hartelust experimenteren met DNS servers.

Zelf zou ik nu wel een fabrieksreset uitvoeren op je "oude" router (je nieuwe router werkt correct) zodanig dat je er terug kan op inloggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.