Ga naar inhoud

Moederbord 127 °C?


seane

Aanbevolen berichten

Altijd voorzichtig zijn met die temperaturen, nooit over één nacht ijs gaan.

 

Kijk eens wat een ander prog over mijn temps zegt:  image.png.75b4002e908333a2cfc3992859129290.png

 

volgens die temps moet mijn systeem al helemaal om zeep zijn en moest het er de brui al aan gegeven hebben.
Vanaf (zaken van) een systeem boven de 50/60° gaan, gaat een systeem vanzelf (preventief) uitvallen

Het kan natuurlijk een brakke sensor zijn, maar ook aan het programma-zelf (speccy in dit geval) liggen.

 

Maar er zullen wel hardwarekenners komen opdagen die je er meer van kunnen vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ofwel een kapotte sensor of Speccy kan de data die geleverd worden door die sensor, niet goed interpreteren. 127 °C is de maximale waarde die genoteerd kan worden, terwijl -128 °C de minimale waarde is.

Dus als je een temperatuur ziet van 127 °C in Speccy, dan weet je dat die temp niet klopt. Dat is namelijk vaak de fantasiewaarde die gegeven wordt, wanneer Speccy er niet uit kan komen. Overigens komt het wel vaker voor dat Speccy verkeerde waarden geeft voor de temperatuur.

 

Kun je in het BIOS wel de juiste temperatuur van het moederbord zien? Normaal staat die links boven in het BIOS van een MSI moederbord. Ik heb er in onderstaande afbeelding een rode rechthoek omheen getekend:

 

645a3ef2055cf-temp_moederbord_in_bios.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.