Ga naar inhoud

Toegangspunt niet gevonden - McUICnt.exe


Hilde_36

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enkele dagen krijg ik deze vervelende melding op mijn pc.  Als ik op OK of het kruisje klik, gebeurt er niets.  Het scherm blijft continue staan.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit probleem kan oplossen op een windows 7 pc?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groetjes,

Hilde_36

image.png.40603dad63f4cc6509f4489a191b8dcb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vreemd, want die .exe wordt eigenlijk alleen maar gebruikt door McAfee.

Mogelijks werd McAfee recentelijk verwijderd van je pc?

Ik zou toch eerst eens, voor alle zekerheid, proberen het McAfee Removal Tool uit te voeren. Dit verwijdert alle sporen van McAfee.

Je vindt het hier  McAfee KB - McAfee-producten verwijderen van een pc met Windows (TS101331)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klik je op een verkeerde link... Die tips voor het verwijderen van een programma in Windows 7 kun je alleen gebruiken, wanneer je in Programma's en onderdelen een programma van McAfee ziet staan. En je schreef eerder dat je daar geen enkel programma van McAfee kon ontdekken.

 

Klik op deze link: https://www.mcafee.com/support/?locale=nl-NL&articleId=TS101331&page=shell&shell=article-view

Wacht even totdat de website geheel geladen is. Dat kan een paar seconden duren...

 

Klik op die website niet op op de link 'Windows 7 of Vista'!

Maar scrol verder naar beneden op die pagina. Begin te lezen bij "Download het hulpprogramma MCPR."

 

645cf54d8cc60-2023-05-11_16_01_10-McAfee

 

( het onderstreepte hulprogramma MCPR op die website is een link die je het hulpprogramma laat downloaden. Dus klik op die link. Je downloadt dan het programma MCPR.exe, wat 11,8 MB groot is)

Lees dan verder op die website wat je moet doen om met dat hulpprogramma alle aanwezige software van McAfee te verwijderen.

=============================================

O ja, welkom op het forum, Hilde_36. Dat was ik nog vergeten. 😉

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Hilde_36 zei:

Intussen heb ik vast gesteld dat er bij programma's en onderdelen wel een "MC Afee Scan Plus Security" staat.

Dan hoef jij het removal tool (MCPR.exe) niet te gebruiken. Open Programma’s en onderdelen, en verwijder daar McAfee Security Scan Plus. Nadat de verwijdering voltooid is, moet je de computer opnieuw opstarten.  Installeer dat programma daarna niet opnieuw!

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 11/5/2023 om 17:00, porrelaar zei:

Dan hoef jij het removal tool (MCPR.exe) niet te gebruiken. Open Programma’s en onderdelen, en verwijder daar McAfee Security Scan Plus. Nadat de verwijdering voltooid is, moet je de computer opnieuw opstarten.  Installeer dat programma daarna niet opnieuw!

@porrelaar. Mijn excuses voor het late antwoord.  Intussen is de vervelende melding op mijn pc verdwenen en dit dankzij jullie helpende hand.

Bedankt. :-)

 

aangepast door Hilde_36
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.