Ga naar inhoud

Twee accounts OneDrive op 1 laptop


v4-lover

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb mijn Onedrive account en mijn vrouw ook de hare dewelke nog leeg is.

Wij kunnen deze elk bereiken door in te loggen bij Microsoft.

Nu probeer ik de 2de account toe te voegen op mijn laptop zoals beschreven in de link hieronder.

https://akfash.wordpress.com/2017/07/07/adding-multiple-onedrive-accounts-in-windows-10/

 

Dit lukt niet zoals hierboven beschreven staat.

Ik kan in alle 2 de accounts via rechtsklikken op het wolkje onderaan rechts in de taakbalk

maar als ik in de andere wil moet ik steeds de vorige loskoppelen van de laptop en terug inloggen met de andere.
Als ik toch probeer de tweede toe te voegen krijg ik:

image.png.1ba3e86c6c35c7afac7964b4852d702b.png

 

Ik zie dan ook een tweede icoontje in de taakbalk verschijnen maar aangezien ik niet verder geraak gaat dit terug weg.

image.png.27a754d6d6101689773cf1925e4725e5.png

 

 

Als ik dan in log met die van mijn vrouw dan worden al mijn mappen gesynchroniseerd met haar Onedrive.

 

Mijn bedoeling was:

Ik mijn Onedrive met mijn mappen en mijn vrouw de hare met haar mappen.

 

Bedankt voor de hulp alvast.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding die jij gebruikt hebt, worden twee OneDrive accounts van een en dezelfde persoon gekoppeld:

1. Het gratis OneDrive account met een maximale opslag van 5 GB

2. Het betaalde OneDrive account met een maximale opslag van 1 TB. Die opslag krijg je wanneer je een abonnement hebt afgesloten op Office 365

 

Jij wil echter twee OneDrive accounts van twee verschillende personen combineren, en dat gaat niet.

In een van de reacties op dat artikel staat dat ook. David thomas schrijft op 30 september 2018:

"For those people who say they are getting the ‘unlink the other account’ error, I think that you can only have 1 personal and 1 paid onedrive account for business. The author does say this although it would of been helpful for him / her to say explicitly that multiple personal accounts are not possible.

I have 1 personal and 1 paid for and so far it works well."

 

Vertaald naar het Nederlands:

"Voor die mensen die zeggen dat ze de foutmelding 'het andere account ontkoppelen' krijgen, denk ik dat je maar 1 persoonlijk en 1 betaald onedrive-account voor zaken kunt hebben. De auteur zegt dit wel, hoewel het voor hem / haar nuttig zou zijn geweest om expliciet te zeggen dat meerdere persoonlijke accounts niet mogelijk zijn.

Ik heb er 1 persoonlijk en 1 betaald en tot nu toe werkt het goed."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank u.

 

Dus zit er niets anders op dan de tweede onedrive te benaderen via de website van Microsoft of heeft u nog een andere mogelijkheid om snel toegang te krijgen via 1 laptop naar twee one drive accounts.

Synchroniseren hoeft niet maar gewoon bestanden opslaan.

 

Dus bvb.... een bestand sleep ik nu naar mijn map v onedrive en wordt opgeslagen.

Dit zou ik graag kunnen doen voor de tweede onedrive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp wat je wilt bereiken, maar daar moet iemand anders je mee gaan helpen. Jij wil jouw bestanden makkelijk kunnen opslaan in het persoonlijke OneDrive account van je vrouw.

Zelf moet ik het niet in mijn hoofd halen om mijn bestanden in OneDrive (of iCloud) van mijn vriendin te zetten. Dat zou zij niet op prijs stellen. En andersom zou ik het ook niet prettig vinden. Een gratis persoonlijk OneDrive account heeft immers slechts een opslagcapaciteit van 5 GB.

Die enkele keer dat mijn vriendin en ik bestanden willen uitwisselen, doen we dat via e-mail of WhatsApp. En als het om veel bestanden gaat, dan gebruiken we daarvoor een USB-stick.

 

Maar ik ga ervanuit dat andere forumleden jou wel een manier aan de hand kunnen doen om makkelijk bestanden uit te kunnen wisselen (of te kunnen delen) met je vrouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik begrijp wat je wilt bereiken, maar daar moet iemand anders je mee gaan helpen. Jij wil jouw bestanden makkelijk kunnen opslaan in het persoonlijke OneDrive account van je vrouw.

Zelf moet ik het niet in mijn hoofd halen om mijn bestanden in OneDrive (of iCloud) van mijn vriendin te zetten. Dat zou zij niet op prijs stellen. En andersom zou ik het ook niet prettig vinden. Een gratis persoonlijk OneDrive account heeft immers slechts een opslagcapaciteit van 5 GB.

Die enkele keer dat mijn vriendin en ik bestanden willen uitwisselen, doen we dat via e-mail of WhatsApp. En als het om veel bestanden gaat, dan gebruiken we daarvoor een USB-stick.

 

Maar ik ga ervanuit dat andere forumleden jou wel een manier aan de hand kunnen doen om makkelijk bestanden uit te kunnen wisselen (of te kunnen delen) met je vrouw.

Ik heb je antwoord laten lezen aan mijn vrouw 😉 maar begrijp je antwoord op mijn vraag volkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.