Ga naar inhoud

Emails van Telenet doorsturen naar Gmail


Aanbevolen berichten

Beste,

 

Heb een raar fenomeen voor.

Jaren geleden+/-15j denk ik heeft er een kennis deze instellingen goed gezet op mijn gmail en of Telenet account zodat ik de mails die verzonden worden naar mijn Telenet doorgestuurd worden naar Gmail.

In 99.9% van de gevallen werkt dit goed maar bij mijn verzekering en nu ook bij een notaris lukt dit niet.

De notaris belde me om te zeggen dat hij foutmelding ontving. Mijn vrouw echter ontving de mail wel in gmail ( werd naar ons beiden verzonden). Mijn vrouw haar mails worden niet doorgestuurd van Telenet maar rechtstreeks naar Gmail.

 

Iemand hier een verklaring voor?

Juist test gedaan van gmail v m vrouw naar mijn Telenet en mail komt toe in mijn gmail. Waarom niet die v d notaris?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doorsturen van jouw mail van Telenet naar je Gmail gaat in 99,9% van de gevallen goed. Voor zover jij weet gaat het alleen fout wanneer je notaris of je verzekering een mail naar jouw Telenet adres stuurt. Lastig! Vooral omdat je niet exact weet welke foutmelding de notaris ontving toen hij een mail naar jouw Telenet adres stuurde.

 

Bij zulke lastige problemen kies ik vaak voor de pragmatische aanpak. In plaats van te zoeken naar de oorzaak zou ik voor de makkelijke oplossing kiezen: stuur vanuit jouw Gmail een e-mail naar je verzekering(smaatschappij) en  meld in die e-mail dat je e-mailadres gewijzigd is: mails moeten niet meer gestuurd worden naar je Telenet adres, maar naar je Gmail adres.

Doe hetzelfde bij die notaris. Daarmee heb je niet de oorzaak van het probleem gevonden, maar in de toekomst zul je die mails van je verzekering en van die notaris wél ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nu geen andere eenvoudige oplossing weten.
En andere helpers zullen waarschijnlijk de exacte en volledige foutmelding willen zien die de notaris ontving nadat die een mail naar jouw Telenet adres had gestuurd. Anders weet je niet waar je moet zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, porrelaar zei:

Ik zou nu geen andere eenvoudige oplossing weten.
En andere helpers zullen waarschijnlijk de exacte en volledige foutmelding willen zien die de notaris ontving nadat die een mail naar jouw Telenet adres had gestuurd. Anders weet je niet waar je moet zoeken. 

Binnen een goede maand moet ik er zijn. 
Als ik het niet vergeet zal ik eens vragen of ze mij een mailtje sturen en zo kan ik de foutmelding bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 16/5/2023 om 14:56, porrelaar zei:

Ik zou nu geen andere eenvoudige oplossing weten.
En andere helpers zullen waarschijnlijk de exacte en volledige foutmelding willen zien die de notaris ontving nadat die een mail naar jouw Telenet adres had gestuurd. Anders weet je niet waar je moet zoeken. 

Zoals afgesproken hier de foutmelding:

 

Beste mevrouw, mijnheer,

 

Bij het verzenden van mailberichten naar uw adres op 15/05/2023, ontving ik telkens deze foutmelding:

 

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: Mail Delivery System <MAILER-DAEMON@telenet-ops.be>

Verzonden: maandag 15 mei 2023 17:30

Aan: prvs=492404f13=astrid.*******@enotaris.be

Onderwerp: ****************************************************************************************************************

 

This is the mail system at host https://linkprotect.cudasvc.com/url?a=https%3a%2f%2friemann.telenet-ops.be&c=E,1,Vus9KQHMatTgtQsbUjAVP9uP4qsppTBlsTMA9OEfF47nGCGH7qgDi2A8o3xeqjJP492DlYMhItmry9zdYV3RQqpGC16TEPwfEZGQubKv1OyHr9E,&typo=1

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

For further assistance, please send mail to postmaster.

 

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

 

                   The mail system

 

<v********@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[108.**************] said:

    550-********5.7.26 The MAIL FROM domain [https://linkprotect.cudasvc.com/url?a=https%3a%2f%2fenotaris.be&c=E,1,VKIshqb-L9JJqhrHVJoaNvhC0Ujw2__m6kc1pFKDMmNRvysG97F23Z08mSPIE3tElUdm62SRFbyTcktqkzFNn4_AkXCsTqOXwLxz1g0nFEVKPl1iHNCqlRTE6w,,&typo=1] has an SPF record with a hard

    fail 550******** policy (-all) but it fails to pass SPF checks with the ip:

    550-******** [195.*********]. To best protect our users from spam and

    phishing, 550********* the message has been blocked. Please visit 550-***********

    https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 550

************* information. z24-20020aa7cf98000000b0050bc566c0d3si13085236edx.161 -

    gsmtp (in reply to end of DATA command)

 

 

 

Met vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat er een discrepantie bestaat tussen de DNS van @notaris.be en de mailserver van Telenet (SPF authenticatie). Dit kan inderdaad, en is meestal tijdelijk.

Als het probleem zou aanhouden is het best dat het notariskantoor in kwestie de error-boodschap doorstuurt naar de helpdesk van @notaris.be, hun systeem-administrator lost dat wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, p38cyq zei:

Het lijkt er op dat er een discrepantie bestaat tussen de DNS van @notaris.be en de mailserver van Telenet (SPF authenticatie). Dit kan inderdaad, en is meestal tijdelijk.

Als het probleem zou aanhouden is het best dat het notariskantoor in kwestie de error-boodschap doorstuurt naar de helpdesk van @notaris.be, hun systeem-administrator lost dat wel op.

Super bedankt. Blij dat het niet aan mijn instellingen ligt.
Mag slotje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, v4-lover zei:

Blij dat het niet aan mijn instellingen ligt.

Ja, het ligt inderdaad niet aan jouw instellingen.

Eenvoudig gezegd : de Telenet mailserver (friemann.telenet-ops) vertrouwt de mails van de mailserver @notaris.be niet, en meestal wordt dat vlug opgelost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.